آلمان شهروندان خود را از فلسطین اشغالی خارج می‌کند

تهران- ایرنا- وزارت خارجه آلمان سه‌شنبه شب اعلام کرد که برلین اتباع خود را در روزهای پنجشنبه و جمعه از فلسطین اشغالی خارج خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، در پی تشدید خشونت بین رژیم صهیونیستی و حماس، وزارت خارجه آلمان آماده‌سازی برای خروج شهروندان آلمانی مقیم فلسطین اشغالی را آغاز کرده است.

این وزارتخانه به شهروندان آلمانی توصیه کرده که از سفر به مناطق آسیب دیده در فلسطین اشغالی خودداری کنند و از آنها خواسته است برای دریافت کمک‌های بیشتر در سفارت آلمان در تل آویو ثبت نام کنند.

شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا نیز بنا به درخواست وزارت خارجه این کشور چندین پرواز ویژه از فلسطین اشغالی انجام خواهد داد.

به گفته وزارت خارجه آلمان، شهروندان آلمانی یا دو تابعیتی که هم‌اکنون در فلسطین اشغالی بسر می‌برند و نام خود را که در فهرست پیشگیری از بحران آلمان (ELEFAND) ثبت کرده‌اند، صبح پنجشنبه از نحوه رزرو بلیت برای پروازهای ویژه با لوفت هانزا مطلع خواهند شد.

مشخص نیست چه تعداد شهروند آلمانی یا دو تابعیتی در حال حاضر در فلسطین اشغالی هستند.

به گزارش ایرنا، نیکلای دنکوف نخست وزیر بلغارستان از خروج اتباع این کشور از سرزمین های اشغالی خبر داد و گفت چنانچه هنوز کسی از شهروندان بلغار در آنجا (سرزمین‌های اشغالی) باشد، به خروج وی کمک خواهیم کرد.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha