۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۴۴
کد خبر: 85254414
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سردار رادان: امام،امت و مکتب سه ضلع اقتدارآفرین ایران هستند

همدان-ایرنا - فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت: امام،امت و مکتب سه ضلع اقتدار آفرین برای جمهوری اسلامی هستند که بواسطه آنها امروز به یک الگو در منطقه و سطح بین الملل تبدیل شده ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار احمدرضا رادان سه شنبه شب در سومین شب از کنگره ملی هشت هزار شهید همدان افزود: امام،امت و مکتب و تنیدگی آنها به یکدیگر باعث عبور از همه خاکریزها و تحریم های دشمن و رسیدن به فتح الفتوح ها می شود.

فرمانده انتظامی کل کشور با اشاره به ولایت مداری که شهدا به آن قائل بودند، گفت: باب امامت و ولایت راهگشاترین مسیر انقلاب است، چرا که بدون امام و ولی مسیر بن بست است.

سردار رادان اظهار کرد: ضلع دوم امت است، امتی که دل به امام خود می دهد و به جز آن فکر و عملی نمی کند.

مقام عالی انتظامی کشور گفت: ضلع سوم این مسیر مکتب است، مکتبی که امام خمینی(ره) آنرا ادامه مکتب عاشورای امام حسین(ع) دانستند، یعنی ایثار و شهادت، چرا که مکتب امام حضرت اباعبدالله الحسین مکتب ایثار و از خودگذشتگی است.

وی با بیان اینکه میهن ما امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک و مطهر شهدا در اوج اقتدار قرار دارد، افزود: ایرانی که زمانی دشمنان دنبال تجزیه آن بودند اکنون در سطح منطقه و بین الملل نقش تعیین کننده دارد و به یک الگو تبدیل شده است.

سردار رادان با اشاره به تاسی ملت های مسلمان منطقه از ملت ایران و انقلاب اسلامی در مقابله با دشمنان، گفت: زمانی ۸۰ درصد سوریه در اختیار تروریست های داعشی تا بن دندان مسلح قرار داشت اما امثال شهید همدانی ها با راه اندازی بسیج مردمی، تروریست ها را از خاک این کشور بیرون راندند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: امت ما امروز می تواند آمریکای تا بن دندان مسلح را نیز به عجز و لابه بیاندازد و اقتدار پوشالی دشمنان را درهم بشکند که این ها به برکت خون مطهر شهدا و وجود امام راحل و در ادامه رهبری معظم انقلاب بدست آمده است.

سردار رادان یاد و خاطره شهدای همدان را نیز گرامی داشت و گفت: نخستین فرمانده عملیاتی سپاه در همدان خانم "مرضیه دباغ" بودند و از همان زمان نیز نظام جمهوری اسلامی اعلام کرد زنان مسلمان و مجاهد و بانوانی که به مسیر امام دل می بندند نه تنها حجاب مانع پیشرفت شان نیست بلکه می توانند به عنوان فرمانده حماسه ساز باشند.

وی یاد و خاطره شهید سردار حاج حسین همدانی را نیز گرامی داشت و گفت: حاج حسین همدانی نه تنها حبیب همدان بلکه حبیب ایران شد، نقش آفرینی او در غرب، شرق و جنوب کشور و حتی دفاع از حرم او موجب شد این شهید به عنوان فرماندهی چریکی و با هوش و نبوغ نظامی بالا شناخته می شد.

سردار رادان افزود: همدان مدافعان حرم انقلاب را در خود جای داده است و آنها نگین این استان در دفاع از انقلاب و حریم و حرم هستند.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز در این مراسم گفت: تکریم از مقام شامخ شهدا و برگزاری یادواره ها یک وظیفه غیرقابل انکار برای ماست.

سردار سلمان امیری افزود: شهدا به ما درس ایثار و از خودگذشتگی و وفاداری آموختند و با جانفشانی در راه ارزش های الهی برای همیشه خود را در تاریخ جاودان کردند.

وی یادآور شد: فرماندهی انتظامی همدان نیز با تقدیم ۳۳۶ شهید، ۲۹ آزاد و ۶ جانباز و چهار هزار رزمنده برگ زرینی را در دفاع از انقلاب اسلامی و این آب و خاک به نام خود ثبت کرده است.

سردار امیری همچنین گفت: در راستای کنگره هشت هزار شهید همدان، ۱۶۲ مورد دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدا و هزار مورد تصویر و فیلم مستند با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و شهدای انتظامی از سوی فرماندهی انتظامی همدان تهیه شده است.

استان همدان هشت هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و همچنین دارای ۱۸ هزار و ۵۰۰ جانباز و یک هزار آزاده سرافراز است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha