اذعان روزنامه آمریکایی به بی‌اثر بودن تحریم‌های غرب علیه روسیه

تهران-ایرنا- نیویورک تایمز با انتشار گزارش اعلام کرد: روسیه توانسته است در دوران جنگ و تحریم‌های غرب با انعطاف‌پذیری اقتصادش در مقابل این تحریم‌ها مقاومت کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی وضعیت اقتصادی روسیه بعد از جنگ با اوکراین پرداخته است و اذعان دارد که مسکو توانسته است با وجود تحریم‌های گسترده ۱۹ ماه گذشته، انعطاف‌پذیری خوبی از خود نشان دهد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی روسیه به خوبی در مقابل تحریم‌ها مقاومت و خریداران دیگری برای نفت خود پیدا کرده و توانسته است به اقتصاد و وضعیت معیشت کارگران خود سر و سامان دهد.

این رسانه به نقل از بانک مرکزی روسیه تخمین زده است که تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور ممکن است تا ۲.۵ درصد در سال جاری افزایش یابد؛ چیزی که این روزنامه پیش بینی کرده که می تواند از اتحادیه اروپا و احتمالاً حتی از ایالات متحده پیشی بگیرد.

این پیش بینی پس از آن صورت گرفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که اقتصاد روسیه پس از تحریم های غرب بهبود یافته است.

به نوشته نیویورک تایمز، چین از جمله کشورهایی است که برای خرید انرژی و فروش کالاهایی به روسیه که پیشتر با کشورهای اروپایی مبادله می‌کردند، قدم برداشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha