۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۰۵
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85254319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور ۳۰۰ هزار اتباع قانونی افغان در اصفهان

۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۰۵
کد خبر: 85254319
حضور ۳۰۰ هزار اتباع قانونی افغان در اصفهان

اصفهان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تعداد اتباع خارجی دارای مجوز در این استان به بیش از ۳۰۰ هزار نفر عنوان و تصریح کرد: وجوه مختلف حضور اتباع چون پراکنش شهرستانی پذیرش، اشتغال و آموزش آنان در چارچوب قانون ساماندهی شده است.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری افزود: همه کشورها برای پذیرش مهاجرین قوانین خاص خود را دارند و طبق قوانین جاری کشور با مهاجرین برخورد می‌شود، البته برخی قوانین بین‌المللی نیز برای حمایت از مهاجرین منعقد شده‌است که همه کشورها بایستی به آنها پای‌بند باشند.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز قوانین حضور و فعالیت مهاجرین تنظیم شده است و اکثریت اتباع خارجی به صورت قانونی و اقلیتی به صورت غیرقانونی به ایران مهاجرت می‌کنند.

جان‌نثاری متذکر شد: بر اساس این قانون، مهاجرین قانونی بایستی در مناطقی که به آن‌ها اجازه داده می‌شود ساکن شوند به همین دلیل از ۲۸ شهرستان استان اصفهان، اتباع خارجی در ۱۲ شهرستان اجازه حضور ندارند.

وی ادامه داد: از طرفی در شهرستان‌هایی که حضور اتباع خارجی مجاز است، فعالیت تبعه خارجی فقط در مشاغل خاصی که مشخص شده امکان‌پذیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: اتباع خارجی برای فعالیت در مشاغل مشخص شده نیز بایستی اجازه کار دریافت کنند در این مجوز نوع، زمان، مکان و کارفرمای تبعه خارجی مشخص می‌شود.

جان نثاری ادامه داد: خدمات عمومی که دریافت آن برای فرد حیاتی است از جمله (امکان استفاده از آب، خوراک، بهداشت و درمان و ...) برای اتباع خارجی نیز قابل دسترس است.

وی در مورد حضور اتباع خارجی در فضاهای آموزشی و مدارس، گفت: اگر تبعه خارجی فرآیند حضور در کشور و استان را طی کرده باشد می‌تواند در پایه‌های تحصیلی از خدمات آموزشی بهره‌مند شود اما اگر این فرآیند طی نشده باشد به هیچ عنوان اجازه حضور در مدارس و فضاهای آموزشی را ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: البته متأسفانه در سالیان گذشته این قانون به درستی و با جامعیت در کشور و استان اعمال نشده است و در برخی نقاط خانواده ها از حضور پُرشمار دانش‌آموزان اتباع ناراضی هستند.

جان‌نثاری تأکید کرد: در دولت سیزدهم، تلاش شده حضور اتباع خارجی در کشور و استان به درستی و طبق قانون ساماندهی و مدیریت شود.

وی متذکر شد: از این رو علاوه بر فعالیت‌های انجام شده در دوسال اخیر، ورودی‌های استان و گلوگاه‌هایی که ورود اتباع بیشتر از آنها انجام می‌شود با قوت بیشتری رصد و کنترل خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عنوان کرد: با این حال ضروری است مردم برای ساماندهی حضور اتباع در استان به مدیریت استان کمک کند.

جان‌نثاری افزود: در برخی شهرستان‌ها درصد حضور اتباع بیش از حد مجاز است و همین موضوع بر کیفیت زندگی افراد ساکن آن شهرستان، اثر گذاشته است‌.

وی ادامه داد: برای عدم حضور اتباع در شهرستان‌هایی که براساس قانونی امکان اسکان ندارند برنامه جدی داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان جایی برای اسکان اتباع غیرقانونی و غیرمجاز نیست، اجازه نخواهیم داد چارچوب‌های قانونی کشورمان توسط اتباع خارجی غیرمجاز درهم شکسته شود.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و اتباع ۲۴ کشور در این استان اقامت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha