تکرار ممنوعیت تجمع حامیان فلسطین در فرانسه/منع نخست شکسته شد+فیلم

تهران- ایرنا- پلیس فرانسه با وجود شکست روز گذشته پروژه ممنوعیت برگزاری تجمع شهروندان لیون در حمایت از فلسطین، امروز (سه‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای، به بهانه «برهم خوردن نظم عمومی»، برای دومین بار برگزاری تجمع حامیان فلسطین را در این کشور ممنوع و غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه لو فیگارو، پلیس شهرستان بوش-دو-رون (Bouches-du-Rhone) واقع در جنوب فرانسه روز سه‌شنبه از ممنوعیت این تجمع که برای عصر امروز در مارسی برنامه‌ریزی شده بود، پرده برداشت.

بر اساس بیانیه منتشر شده، تجمع حامیان فلسطین که برای اواخر امروز در شهر بندری مارسی برنامه‌ریزی شده بود، به دلیل آنچه خطر «برهم خوردن نظم عمومی» ارزیابی شده، ممنوع است.

معترضان به این ممنوعیت تاکید دارند که ما به فراخوان برای گردهمایی ادامه می‌دهیم و درک نمی‌کنیم که چرا مسئولان استان تجمعات صلح‌آمیز را ممنوع می‌کند.

به گزارش ایرنا، دیروز نیز وزیر کشور فرانسه از ممنوعیت برگزاری تظاهرات حمایتی از فلسطین که برای عصر دوشنبه در شهر لیون برنامه‌ریزی شده بود، خبر داد.

ژرال درمنن روز دوشنبه با دفاع از این تصمیم و بیان اینکه این تظاهرات برای منطقه نامناسب گیوتییِر (Guillotière) برنامه‌ریزی شده بود، ادعا کرد: شعارهایی که برای این گردهمایی در نظر گرفته شده بود، نامناسب ارزیابی شده است.

اما تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که شهروندان لیون برخلاف ممنوعیت تظاهرات در حمایت از فلسطین تلاش کردند تا قبل از مداخله پلیس به سمت مرکز این شهر تظاهرات کنند که با سرکوب نیروهای پلیس مواجه شدند. در این تجمع شهروندان فرانسوی شعارهایی همچون «زنده باد فلسطین» و «اسرائیل قاتل، مکرون همدست» سرداده‌اند.

از سوی دیگر فیلیپ ویژیه (Philippe Vigier) از اعضای وزارت کشور فرانسه در سرزمین‌های خارج (سرزمین‌های ماوراء بحر سابق)، اعلام کرده است که دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه قصد دارد تمامی تظاهرات‌ها در حمایت از آرمان فلسطین را ممنوع کند و ۵۰۲ مکان یهودیان این کشور نیز زیر چتر حمایتی پلیس قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

در این حمله ترکیبی علاوه بر هوا و دریا، تفنگداران حماس با پیشروی در اراضی اشغال‌شده تلفاتی بی‌سابقه را بر صهیونیست‌ها وارد آوردند.

ارتش رژیم صهیونیستی که در عملیات طوفان الاقصی غافلگیر شده و توان مقابله با نیروهای مقاومت را ندارد، برای جبران شکست خود به بمباران وحشیانه شهر غزه و مردم آن اقدام کرده است. به حدی که در اثر این بمباران‌ها بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین تا ظهر امروز (سه‌شنبه) ۷۷۰ نفر شهید شده‌اند که ۱۴۰ نفر آنها کودک و ۱۰۵ نفر آنها زن هستند.

همچنین شمار زخمی‌های حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه چهار هزار نفر و تعداد زخمی‌های صهیونیست‌ها نیز از مرز ۲ هزار و ۷۴۱ نفر گذشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha