۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 811
کد خبر: 85254056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بلغارستان اتباع خود را از سرزمین های اشغالی خارج کرد

تهران – ایرنا – نخست وزیر بلغارستان از خروج اتباع این کشور از سرزمین های اشغالی خبر داد و گفت چنانچه هنوز کسی از شهروندان بلغار در آنجا ( سرزمین های اشغالی ) باشد، به خروج وی کمک خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری بتا، نیکلای دنکوف، روز سه‌شنبه در پاسخ به سوالی درباره احتمال تاثیر درگیری‌ها بر تورم در بلغارستان، گفت: نرخ تورم تا اندازه زیادی تابع قیمت جهانی انرژی و غذا است. اگر بهای نفت دوباره بالا برود، بر تورم اثرگذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: اگر درگیری‌های جاری، عمیق‌تر شود که امکانش هم وجود دارد و اگر تداوم یابد، تاثیر خود را خواهد گذاشت و ما باید به زمستان آتی هم توجه کنیم.

نخست وزیر بلغارستان در واکنش به این سوال آیا باید در سیاست کاهش خرید نفت از روسیه تجدید نظر شود، گفت: فعلا نیازی به این کار نیست؛ زیرا سیاست کاهش خرید نفت، یک راهکار چندمرحله‌ای و همراه با واردات نفت از کشورهای جایگزین است و این، بدان معناست که اگر شرایط تغییر کند، فرصت کافی برای تصمیم‌گیری خواهیم داشت. پس فعلا طبق برنامه عمل می‌کنیم. برای آنکه به مرحله واردات نفتِ صد در صد غیرروسی برسیم، به یک سال زمان نیاز داریم و تغییر این سیاست هم باید در پارلمان تصویب شود.

نیکلای دنکوف در بخشی از این مصاحبه که در آن به صورت آنلاین به پرسش‌های شهروندان در فیسبوک پاسخ می‌گفت، بار دیگر بر سیاست کشورش برای عضویت در منطقه شنگن و حوزه یورو (واحد پولی یورو) تاکید کرد.

عضویت در منطقه شنگن، به شهروندان کشورهای عضو این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به تشریفات رایج، بتوانند از مرزهای یکدیگر گذر کنند. تقریبا همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به غیر از بلغارستان، رومانی، ایرلند و قبرس، عضو شنگن محسوب می‌شوند. از این میان، دو کشور بلغارستان و رومانی در حال طی کردن فرآیندهای لازم برای عضویت در این منطقه‌اند.

نخست‌وزیر بلغارستان در این مصاحبه به پرسش‌هایی درباره راهسازی و امنیت جاده‌ها، دستاوردهای دولتش و اعتراض‌های کارگران معدن نیز پاسخ گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha