۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85253794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲ حلقه چاه برای تامین آب شرب روستاهای خراسان‌شمالی حفر شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال ۲۲ حلقه چاه برای تامین آب شرب پایدار در روستاهای استان حفر و وارد مدار شد.

رضا نعیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: چهار دهنه چشمه و یک رشته قنات نیز در سطح روستاهای خراسان شمالی برای پایداری منابع لایروبی و بهسازی شد.

وی افزود: همچنین افزون بر ۲۸ کیلومتر عملیات اصلاح شبکه و ۱۳۷ کیلومتر خط انتقال آب شرب در راستای رفع مشکل آب شرب انجام شد.

نعیمی یادآور شد: ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال، اصلاح و شبکه توزیع آب شرب طی عملکرد دولت در مناطق روستایی و شهری استان اجرا شده است.

وی با اشاره احداث ۱۵ باب حوضچه شیرآلات در شهرستان مرزی رازوجرگلان، گفت: طرح تامین آب شرب ۱۸ روستا و شهر یکه صعود از یک حلقه چاه انجام می شود که تاکنون ۹ کیلومتر خط انتقال آن اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: خطوط انتقال آب به عنوان یکی از شریان های حیاتی در معرض تهدیدات طبیعی قرار دارد که برای کاهش آسیب پذیری در مسیر اجرای آن از حوضچه های شیرآلات استفاده می شود.

نعیمی ادامه داد: همچنین ۲ باب مخزن ذخیره آب شرب ۵۰۰ متر مکعب به همراه ایستگاه پمپاژ احداث شده است.

وی تصریح کرد: این طرح قسمتی از پروژه آبرسانی مجتمع ۶۷ روستایی پرسه سو است که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمالشرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha