۲۸ هنرستان از ابتدای دولت سیزدهم در هرمزگان ایجاد شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ۲۸ هنرستان جدید جوار کارگاهی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، به ظرفیت مجموعه هنرستان‌های این استان اضافه شد.

به گزارش ایرنا، محمد قویدل روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از هنرستان‌های تازه تاسیس در این استان افزود: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم و حمایت استاندار در راه‌اندازی هنرستان‌های یادشده، تعداد هنرستان‌های استان هرمزگان به ۲۷۲ باب رسید.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان در زمینه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم در هنرستان‌ها، جایگاه نخست در کشور را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار هنرآموز در این مراکز در حال تحصیل هستند و شاهد رشد چهار درصدی افزایش هنرجویان در استان هرمزگان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: نزدیک به ۵۰ درصد از دانش‌آموزان پایه دهم استان نیز جذب هنرستان‌ها شده‌اند و از این منظر تنها استان کشور هستیم که توانستیم تعهد خود نسبت به برنامه ششم توسعه را عملی کنیم.

قویدل یادآورشد: به دنبال آن هستیم تا آموزش را به سمت محیط واقعی کار ببریم؛ چرا که هنرستان‌ها فرصتی ویژه برای شکوفایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان بوده و تاکنون ۲۸ هنرستان در جوار صنایع و کارخانه‌های استان راه‌اندازی شده که این صنایع در آموزش هنرستانی با آموزش و پرورش همکاری خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha