۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85253579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهنمای کامل برای رزرو بلیط چارتری هواپیما

۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبر: 85253579
راهنمای کامل برای رزرو بلیط چارتری هواپیما

سفرهای هوایی در زمره سفرهای نسبتا گران‌قیمت محسوب می‌شود، اما با این وجود راحتی و سرعت پرواز با هواپیما بسیاری از افراد را ترغیب می‌کند که به سمت این سبک از سفر بروند. تقریبا هرکسی که به فکر سفر کردن باشد برای یکبار هم شده واژه چارتر را شنیده، اما برای آدم‌های اهل سفر، خرید بلیط چارتری هواپیما پدیده‌ای عادی است.

به طور کلی چارتر کردن به معنای «دربست کرایه دادن» است. در صنعت توریسم هنگامی که صحبت از چارتر باشد، یعنی یک آژانس یا شخص، تعداد مشخصی از صندلی‌های یک هواپیما را دربست در اختیار خودش گرفته است و قابل خرید برای سایر مسافران نیست.

این روش خرید فقط مختص به هواپیما نیست و ممکن است گاهی اتاق‌های یک هتل، کوپه‌های یک قطار یا سایر خدماتی باشد که یک گردشگر به آن نیاز دارد. بیشتر مخاطبان بلیط چارتری را سازمان‌های بزرگ و افراد پر سفری مانند تاجران تشکیل می‌دهند، با این وجود، گاهی اوقات پیش می‌آید که مسافران عادی هم بلیط هواپیما چارتر بخرند و راهی مقصد شوند.

چرا پرواز چارتر ارزانتر است؟

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های خرید بلیط هواپیما چارتر در قیمتی است که می‌پردازید. این نوع بلیط قیمت بسیار کمتری نسبت به بلیط سیستمی و عادی دارد. شرکت‌های مسافرتی عمدتا تلاش می‌کنندمسیر پروازی پر طرفدار را چارتر در بازه‌های زمانی مناسبت‌تر چارتر کنند؛ درنتیجه با رسیدن موعد پرواز، مسافرانی که نتوانسته‌اند بلیط سیستمی تهیه کنند به سراغ چارتر می‌روند و با پرداخت هزینه کمتر آن را رزرو می‌کنند.

برای مثال مسیر پروازی تهران به استانبول یا تهران به کیش همیشه پر از مسافر است. همین مورد شرکت و آژانس‌های مسافرتی را ترغیب می‌کند که صندلی‌های هواپیما را به صورت سالیانه اجاره کنند.

جالب است بدانید که هرچه به ساعت پرواز نزدیک‌تر شوید، قیمت بلیط هم بیشتر کاهش پیدا می‌کند، اما باز هم خرید آن برای شرکت‌های هواپیمایی سود خود را از فروش بلیط ارزان هواپیما به مسافران می‌برند؛ چراکه هزینه تک تک صندلی‌ها را پرداخته‌اند و قصد جبران پول خود را دارند.

تفاوت بلیط هواپیما سیستمی با بلیط هواپیما چارتر

اگر بخواهیم تفاوت بلیط سیستمی و بلیط چارتر را به صورت ساده بگوییم، اولین مورد قیمت این دو بلیط است. همانطور که گفته شد به‌طور عمده بلیط چارتر هزینه بسیار کمتری دارد، اما باید بدانید که قیمت این بلیط بیشتر از هرچیز به دو عامل زمان و تقاضا بستگی دارد. زمانی که تقاضا برای یک سفر زیاد باشد، برای مثال در تعطیلات عید و مسیرهای پروازی پرتردد مثل کیش، ممکن است حتی بلیط چارتر گران‌تر از بلیط سیستمی باشد.

تفاوت بعدی زمان فروش بلیط سیستمی که می‌توانید از چندین ماه قبل از تاریخ موردنظرتان برای خرید بلیط اقدام کنید، اما پرواز چارتری اینگونه نیست و بلیط چارتر با قیمت‌های متفاوت در بازه‌های زمانی متعدد به فروش می‌رسد و ممکن است حتی نتوانید بلیط بخرید.

نکته بعدی شرط سنی است که در بلیط‌های سیستمی، قیمت بلیط افراد بزرگسال با کودکان و نوزادان تفاوت دارد، در بلیط چارتر این تفاوت قیمت از بین خواهد رفت. درواقع شما با خرید بلیط چارتر برای افراد دو سال به بالا باید هزینه کامل را بپردازید و مشمول تخفیف نخواهید شد.

راهنمای کامل برای رزرو بلیط چارتری هواپیما

استرداد بلیط چارتر؛ امری ممکن یا ناممکن؟

البته پرواز چارتری برای مسافران هم منفعت و ضررهایی دارد. هرچند در هزینه‌های سفرشان صرفه‌جویی زیادی می‌شود، اما قدرت انتخاب زمان سفر را از آن‌ها می‌گیرد. در حالتی که مسافران بلیط سیستمی می‌خرند می‌توانند از ماه‌ها قبل برای خرید بلیط در تاریخ و ساعت مدنظرشان اقدام کنند، این در حالی است که بلیط چارتر این قدرت را از شما سلب می‌کند و فقط باید بلیطی را بخرید که آژانس هواپیمایی در اختیارتان می‌گذارد.

همچنین اگر به هر دلیلی نتوانید در تاریخ مشخص شده پرواز کنید، به طور معمول هیچ هزینه‌ای بابت استرداد به شما پرداخت نخواهد شد. این در حالی است که بلیط عادی تا یک ساعت قبل از پرواز قابل استرداد است و بسته به زمان کنسلی بخشی از مبلغ به مسافر عودت داده می‌شود.

خرید بلیط ارزان هواپیما در فلای تودی

فلای تودی، به عنوان مرجع خرید ارزان‌ترین قیمت بلیط هواپیما شما در امر سفر همراهی می‌کند تا بدون دغدغه خرید بلیط برای ساختن لحظاتی خوش در کنار خانواده‌تان برنامه‌ریزی کنید. اگر می‌خواهید بلیط چارتر هواپیما بخرید می‌توانید با مراجعه به سایت فلای تودی برای هر مقصدی پرواز موردنظرتان را جستجو کنید و بلیط بخرید.

راهنمای کامل برای رزرو بلیط چارتری هواپیما

برای خرید بلیط هواپیما از این سایت نیازی به انجام مراحل پیچیده نیست، کافیست وارد وبسایت فلای تودی شوید و با وارد کردن مبدا، مقصد و تاریخ پرواز، فهرست تمامی ایرلاین‌هایی که به شهر یا کشور موردنظرتان پرواز دارند را مشاهده و از بین آن‌ها انتخاب کنید.

حضور 900 ایرلاین در فلای تودی، انتخاب‌های متعددی به شما می‌دهد که بتوانید پروازهای مختلف را امتحان کنید و تنها با داشتن یک کارت بانکی شتاب از سراسر جهان بلیط هواپیما خریداری کنید. همچنین فلای تودی بیش از 1.5 میلیون اقامتگاه و هتل را برای اقامت مسافران در نظر گرفته است که تمامی سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد و می‌توانید با توجه به بودجه و سبک سفرتان یکی را انتخاب و رزرو کنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha