۲۲ درصد تصادف کشور در تهران/ عدم استفاده از هوش مصنوعی در کنترل ترافیک

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه غول ترافیک در نیمه دوم سال در این کلانشهر بیدار می‌شود، گفت: ۲۲ درصد تصادف کشور در تهران رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور روز سه‌شنبه در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: پلیس راهور از ابتدای مرداد با تشکیل کارگروه‌ها بدنبال مهار غول ترافیک پایتخت در نیمه دوم سال است.

وی افزود: دلیل افزایش ترافیک هم سفرهای آموزشی، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و کاهش طول روز است.

وی ادامه داد: ساعت ۷ تا ۸ صبح اوج ترافیک تهران است و تا ساعت ۱۰ تا ۱۰:۳۰ بار ترافیکی داریم ضمن اینکه ۱۵ ورودی به شهر داریم که بیشترین حجم ورود از غرب پایتخت است.

سرهنگ موسوی پور با اشاره به تاثیر مثبت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بر ترافیک تهران تاکید کرد: اگر بجای یک خط، پنج خط به غرب تهران مترو کشیده شود از تعداد خودروهای تک سرنشین هم کم می‌شود.

وی یادآور شد: مجموع تعداد خودروها و موتورسیکلت ها در پایتخت اکنون به ۹ میلیون وسیله رسیده اما خیابان‌های هسته مرکزی و مناطق قدیمی شهر هیچ تغییری نکرده است.

این مقام انتظامی گفت: داخل برخی خیابان‌ها تجمع مراکز آموزشی داریم مثل خیابان اعجازی که در این شرایط معابر پاسخگوی ترافیک نیست.

سرهنگ موسوی پور با بیان اینکه هنوز از هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک استفاده نکرده‌ایم، اضافه کرد: در تیر ماه به فکر ایجاد یک منطقه راهوری جدید در محدوده پاسداران و یخچال افتادیم تا ترافیک روان تر و وضعیت بهتر شود.

وی افزود: شناسایی نقاطی که تجمیع مراکز آموزشی دارد از کارهایی بود که انجام شد لذا از یک ساعت قبل از شروع کار آنها ماموران راهور آنجا هستند و از ظرفیت تمامی نیروها حتی ستادی ها برای روان سازی ترافیک سطح معابر استفاده می‌کنیم.

۲۲ درصد تصادف کشور در تهران / عدم استفاده از هوش مصنوعی در کنترل ترافیک

شناسایی ۳۰۰ مدرسه در معابر پر تردد در تهران

سرهنگ موسوی پور این را هم گفت که ۳۰۰ مدرسه مهم را که در حاشیه معابر و پر تردد هستند شناسایی کرده و ماموران راهور از ساعت ۱۲ در آنجا مستقر می‌شوند تا با هدایت خودروها، مشکلات ترافیکی این مناطق کمتر شود.

وی ادامه داد: طرح‌های انضباط ترافیکی را نیز در تهران اجرا کردیم از جمله طرح جناغی که از این طریق ۱۲۶ گلوگاه ترافیکی را شناسایی و متناسب با آن نیروها را مستقر کردیم.

وی افزود: از ابتدای سال تحصیلی تاکنون ماموران راهور در ۳۳ مدرسه حضور پیدا کرده و مباحث ترافیکی را به دانش آموزان آموزش دادند ضمن اینکه طرح پلیس مدرسه را نیز اجرا کردیم.

رییس پلیس پایتخت اظهار کرد: باید بپذیریم روزانه در تهران ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار سفر درون شهری داریم که این حجم سفر موجب افزایش ترافیک است.

۲۲ درصد تصادف کشور در تهران / عدم استفاده از هوش مصنوعی در کنترل ترافیک

توقف ۸۰۰ دستگاه کامیون در تهران

وی با اشاره به ممنوعیت تردد کامیون‌ها و توقف ۸۰۰ کامیون در ۷۹ نقطه، گفت: در طول روز ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار سفر و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ تصادف در تهران ثبت می‌شود که از این تعداد ۲۰۰ مورد جرحی و فوتی است و ۲۲ درصد از تصادفات کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

سرهنگ موسوی پور به تردد بیش از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار موتور سیکلت اشاره کرد و افزود: روزانه ۹۰ هزار تخلف در تهران اعمال قانون می‌شود و بیش از یک سوم تخلفات کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه تردد انسان محور برای ما در اولویت است، تاکید کرد: به دنبال این هستیم که کمیته مشترکی را با شهرداری تهران تشکیل دهیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به ساخت تراموا در پایتخت به عنوان یک اقدام مثبت، افزود: اگر تراموا تا وردآدورد متصل شود و به خط مترو کرج برسد، جابجایی مسافران تسهیل خواهد شد.

استفاده از هوش مصنوعی

وی با تاکید بر هوشمندسازی و استفاده از هوش مصنوعی در کنترل ترافیک، اضافه کرد: ما در محلات برخورد با تخلفات نداریم و بیشتر در معابر است و این توان وجود ندارد که پلیس در خیابان‌های فرعی و درجه دو مستقر شوند و باید به سمتی برویم که دوربین‌ها در محلات افزایش پیدا کند که این امکان وجود دارد و امیدواریم در سال آینده اتفاق خوبی در افزایش تعداد دوربین‌های پلاک خوان را شاهد باشیم.

سرهنگ موسوی پور با بیان اینکه پنج هزار و ۸۰۰ تقاطع و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر معابر شهری درجه یک داریم، اظهار کرد: تفاوت وجود دوربین کنترل سرعت با حضور نیروی پلیس این است که دوربین‌ها به اندازه چند تیم گشتی و در چهار شیفت خدمتی فعالیت می‌کنند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ما از چند ماه قبل به فکر ترافیک مهرماه بودیم، یادآور شد: هشتم مهر ماه برخورد با تخلفات حادثه ساز را با جدیت دنبال کردیم؛ این حوادث برای شهروندان خطرساز است و در برخی موارد افراد از محل حادثه می‌گریزند و خانواده‌هایی را با این تخلفات عزادار می‌کنند.

۲۲ درصد تصادف کشور در تهران / عدم استفاده از هوش مصنوعی در کنترل ترافیک

۴۳ درصد سفر با موتورسیکلت در تهران کاری است

وی تاکید کرد: ۴۳ درصد سفر با موتورسیکلت در تهران برای کار، ۱۳ درصد برای تحصیل و ۱۰ درصد برای خرید انجام می‌شود.

سرهنگ موسوی پور با بیان اینکه معاینه فنی در محل در هنگام ثبت تخلفات ابطال می شود، ادامه داد: این باعث می‌شود که شهروندان برای اینکه مرتکب تخلف نشوند، معاینه فنی را پیگیری کنند.

وی با اشاره به انتظارات پلیس از مدیریت شهری تهران، یادآور شد: ارائه راهکارهای برون رفت از معضلات ترافیک، راهکارهای ایجاد و برقراری انضباط ترافیکی، راهکارهای ایمن سازی تردد عابران پیاده، راهکارهای ایمن سازی تردد موتور سواران و کاهش تصادفات و راهکارهای کاهش سرعت وسایل نقلیه از انتظارات پلیس از مدیریت شهری است.

سرهنگ موسوی پور همچنین گفت: رفع نواقص دسترسی در تقاطع های غیرهمسطح بزرگراهی، تامین و خریداری تعداد ۲۵۰ دستگاه خودروی سواری، تامین ۵۰ دستگاه خودروی جرثقیل، تامین هزار دستگاه موتورسیکلت سنگین و درخواست تصویب متمم بودجه از دیگر درخواست‌های ما از شهرداری تهران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha