صادرات شرکت‌های تعاونی استان مرکزی به هشت میلیون دلار رسید

اراک - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: صادرات مستقیم و غیرمستقیم شرکت‌های تعاونی این استان در ۶ ماه اول امسال به هشت میلیون دلار رسید.

جمشید امیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: محصولات شیمایی، گل و گیاه، ماهیان زینتی و پوکه و ویال آمپول، بیشترین صادرات شرکت‌های تعاونی این استان در این مدت به ۱۰ کشور آسیایی و اروپایی بود.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون از محل تفاهم‌نامه خط اعتباری ۲۰ هزار میلیارد ریالی با عاملیت بانک توسعه تعاون، در استان مرکزی با شرکت‌های تعاونی انعقاد قرارداد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال از محل این تفاهم‌نامه به تعاونی‌ها پرداخت شده است.

امیدی اظهار کرد: کل اعتبار تخصیصی به استان مرکزی از محل تفاهم‌نامه خط اعتباری ۲۰ هزار میلیارد ریالی، ۴۱۰ میلیارد ریال بود اما بخش تعاون این استان موفق شد ۷۸۰ میلیارد ریال از سهمیه سایر استان‌ها جذب کند.

وی تصریح کرد: ۲۶۲ مورد نیز در ۶ ماه نخست امسال نظارت قانونی شامل مجامع تعاونی‌ها، صورت‌های مالی و بازدید از شرکت‌های تعاونی در استان مرکزی صورت گرفته است.

پنج هزار و ۸۷۱ شرکت تعاونی در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار و ۹۴۸ شرکت فعال و بقیه راکد یا غیر فعالند.

۹۹۸ هزار و ۲۵۳ نفر عضو فعال تعانی‌های استان مرکزی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha