۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85253373
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مربی تیم ملی کبدی: چینی‌ها از باخت ناحق ما گریه کردند

همدان- ایرنا- مربی تیم ملی کبدی مردان کشور گفت: چینی‌ها در مسابقات آسیایی که از نزدیک نظاره گر بازی ما با هند بودند، پس از ترک ورزشگاه از باخت ناحق ما گریه کردند.

وحید خراقانی روز سه شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: تماشاگران چینی از حق خوری علیه تیم‌های ملی مردان و زنان ایران ابراز تاسف کردند و با ما همدرد بودند.

وی اضافه کرد: هیچ ناداوری را در هیچ جای دنیا مشاهده نکرده‌ام، مگر می‌شود ۲ قانون داوری کبدی را تلفیق کرد و به ناحق سر تیم ما را بریدند.

مربی تیم ملی کبدی کشور ادامه داد: هجده ماه تلاش و زحمات بی‌وقفه اعضای تیم ملی را با قضاوت نادرست از بین بردند چرا که هدف ما رسیدن به نشان طلا بود و شایسته قهرمانی بودیم.

خراقانی افزود: می‌توانستیم به هنگام رای ناحق داوران بازی را ادامه ندهیم اما تبعات داشت و ممکن بود با محرومیت مواجه شویم هر چند در همان لحظه نیمکت هندی‌ها به سمت داور هجوم بردند و باید حداقل پنج کارت زرد دریافت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس فدراسیون کبدی کشورمان رئیس فدراسیون آسیایی است اما نفوذ چینی‌ها به خصوص در شورای المپیک آسیا و فدراسیون جهانی بالا است و به راحتی رای را به سود آن‌ها دادند.

وی اظهار داشت: حتی هر ۲ داور سریلانکایی این مسابقه اعلام کردند که حق با تیم ما بوده و به ناچار هندی‌ها را برنده بازی اعلام کردند.

مربی تیم ملی کبدی کشور یادآور شد: اتفاق این بازی به رویت اعضای شورای المپیک آسیا نیز رسید و حتی تذکر دادند که در صورت تکرار، کبدی از بازی‌های آسیای حذف می‌شود.

وی افزود: اگر قانون آماتور را اجرایی می‌کردند، حق با هندی‌ها بود اما وقتی قضاوت داور به بررسی ویدئو چک رسید، دیگر این قانون آماتور نیست و باید تصمیم گیری براساس قانون حرفه‌ای صورت می‌گرفت.

گفتنی است دیدار پایانی کبدی ایران و هند در شرایطی تا یک دقیقه پایانی با تساوی همراه بود که عملکرد ضعیف تیم داوری در اعلام نتیجه باعث شد تیم داوری برای بررسی این صحنه، بازی را بیشتر از ۸۰ دقیقه از جریان انداخته و در این مدت بارها با تصمیم‌های متعدد و مختلف موجب اختلال در روند بازی شود و در نهایت تیم هند به عنوان قهرمان نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی مشخص شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha