۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85253338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ملایر: کنگره شهدای همدان یک حرکت عظیم مردمی است

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر کنگره هشت هزار شهید استان همدان را یک جریان عظیم مردمی و فرهنگی دانست و گفت: ارزشمندترین پیامد کنگره رویش‌های جدید فکری و فرهنگی در جامعه و آشنایی نسل امروز با فرهنگ ناب ایثار و شهادت است.

«سلمان اسماعیلی» روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: طبق بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان، در ماجرای عظیم انقلاب و دفاع مقدّس، همدان بر افتخارات خود افزود.

وی با بیان اینکه از زمان اولین کنگره تا دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، شهدای بزرگی همچون سردار همدانی، شهید نظری و شهید میرزایی به خیل شهادت پیوستند، افزود: این نشان دهنده این است که باب شهادت همچنان در استان و شهرستان ملایر باز است.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه خون شهدا عزم ملت ایران را برای ادامه مسیر نورانی انقلاب مصمم‌تر می‌کند، برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان را در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والامقام دانست و ادامه داد: طبق منویات رهبر معظم انقلاب نام شهدا باید همواره زنده نگه داشته شود.

اسماعیلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام این شهرستان و هشت هزار شهید سرافراز استان همدان، بیان کرد: این شهرستان با تقدیم هزار و ۱۰۰ شهید سرافراز و حضور در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها، وفاداری خود را به نظام و انقلاب به اثبات رسانده است.

وی افزود: مردم ولایتمدار شهرستان ملایر از ابتدایی‌ترین روزهای انقلاب و چه بسا قبل از انقلاب لبیک گویان به فرمان امام راحل، همراه انقلاب اسلامی شدند و در حوادث انقلاب و پس از آن در دفاع مقدس و تمامی صحنه‌های سیاسی کشور، حاضر بودند.

معاون استاندار همدان خاطرنشان کرد: دشمنان این نظام و انقلاب باید بدانند ذره‌ذره خون شهدایی که بر روی زمین ریخته می‌شود، هر روز عزم ملت ایران را برای ادامه مسیر نورانی انقلاب اسلامی مصمم‌تر می‌کند.

اسماعیلی ادامه داد: در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای ضربه زدن به نظام و جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته، امید آفرینی و امیدبخشی در جامعه، مصداق بارز حرکت در مسیر نورانی شهدا است.

وی استقبال پرشور و باشکوه مردم شهیدپرور استان از این کنگره را بی‌نظیر دانست و گفت: شهدا حقیقت زنده‌ای هستند که هرگز در گذر زمان فراموش نمی‌شوند.

فرماندار ملایر: کنگره شهدای همدان یک حرکت عظیم مردمی است

برگزاری بیش از ۶۰ یادواره شهدا در ملایر

اسماعیلی با بیان اینکه خط شهادت امروز نیز ادامه دارد، یادآور شد: در راستای برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید والامقام استان همدان، تمام مجموعه شهرستان ملایر پای کار آمدند و کارگروه‌ها و کمیته‌های چندگانه ستاد بزرگداشت شهدای شهرستان شکل گرفت و جلسات فرعی ستاد به طور مستمر برگزار شد.

فرماندار ویژه ملایر افزود: بیش از ۶۰ یادواره شهدا همچون یادواره شهدای ارتش، شهدای نیروی انتظامی، شهدای جهادگر و شهدای محور مقاومت گردامیداشت یاد و خاطره شهید «رسول حیدری» از ابتدای امسال تاکنون در راستای کنگره هشت هزار شهید استان در این شهرستان برگزار شد.

اسماعیلی ادامه داد: در همین رابطه تاکنون ۵۰۰ مورد بازدید از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان این شهرستان سرکشی و دلجویی به عمل آمد و نشان سرو و لوح سپاس به تعدادی از این خانواده‌ها اهدا شد.

وی برگزاری بیش از ۲۶۰ مورد نشست‌های بصیرتی در جهت تبیین معارف دفاع مقدس، جهاد تبیین، بصیرت‌افزایی و ولایت‌مداری ، بیش از ۸۰ مورد جلسات خاطره‌گویی با حضور راویان دفاع مقدس سپاه، بسیج و ارتش، ۳۰ مورد مسابقات ورزشی به مناسبت‌های مختلف همچون سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، هفته دفاع مقدس و هفته بسیج و ۱۰۰ مورد عطرافشانی و غبارروبی مزار مطهر شهدای شهرستان در سطح شهرها و روستای تابعه را از دیگر برنامه‌ها در راستای این کنگره برشمرد.

فرماندار ویژه ملایر گفت: علاوه بر این ۲۰ یادواره شهدا با محوریت دانش‌آموزان در محل قبور مطهر شهدا، ۲۰ مورد حضور خانواده‌های معزز شهدا در مدارس، ۱۰ مورد حضور تعدادی از دانش‌آموزان در منزل خانواده‌های شهدا و یادواره شهدای فرهنگی در مدارس عمده و شاخص با حضور سخنرانان کشوری برگزار شده است.

اسماعیلی از دیگر اقدامات به ساماندهی ۲۰ گلزار مطهر شهدا، تعویض و نصب پرچم، مرمت و تجهیز المان‌های شهدا، اصلاح روشنایی و نورپردازی گلزار شهدا، تولید محتواهای فرهنگی و رسانه‌ای با محوریت دفاع مقدس، شهدا، ایثار و شهادت، ساخت کلیپ خاطرات آزادگان سرافراز شهرستان ملایر، ساخت و آماده‌سازی زندگینامه و خاطرات شهدای شاخص شهرستان و تقدیر از خانواده‌های ایثارگر و شهدای همکار در ادارات اشاره کرد.

وی اظهار داشت: برنامه‌های مختلف فرهنگی دیگری همچون مانور مواسات و کمک‌های مومنانه با حضور خیرین در نقاط مختلف شهرستان، همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و نام آنها، سرکشی از پیشکسوتان دفاع مقدس و تفقُد و دلجویی از آنها و مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری ویژه پیشکسوتان برگزار شده است.

رونمایی از چهار عنوان کتاب دفاع مقدس

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر همچنین به اعزام دانشجویان، دانش‌آموزان و افراد داوطلب به مرقد مطهر امام خمینی(ره)، اعزام ۴۵۰ نفر به اردوی راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور، یک‌هزار نفر به مرقد مطهر امام راحل در ایام رحلت ایشان در ۱۴ خردادماه و اعزام به مناطق عملیاتی شمال غرب به توجه به سهمیه اعلامی به عنوان دیگر اقدامات اشاره کرد.

اسماعیلی بیان کرد: در همین رابطه برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تدوین و چاپ سه عنوان کتاب و نقد و رونمایی از چهار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و برگزاری سه مسابقه کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس انجام و انجمن ادبی دفاع مقدس در شهرستان ملایر تاسیس شد.

وی تقدیر از ۲۳ نفر از پژوهشگران، نویسندگان و مولفان آثار حوزه دفاع مقدس در مناسبت‌های مختلف، برگزاری عصر شعر، عصر خاطره با حضور راویان و یادگاران دفاع مقدس، برگزاری کارگاه خوشنویسی، اجرای نمایش‌های خیابانی، کارگاه نقاشی و طراحی و نمایشگاه عکس همه با موضوع دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر اقدامات در راستای برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان برشمرد.

اسماعیلی همچنین به برگزاری کارگاه داستان‌نویسی و نقد و بررسی کتب و آثار دفاع مقدس، اجرای سه مورد نمایش‌های خیابانی با موضوع دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت ویژه عموم مردم و تجلیل از هنرمندان فعال در حوزه دفاع مقدس در تمامی رشته‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان اشاره کرد.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه برنامه‌ها و اقدامات در راستای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان و کنگره هشت هزار شهید استان همدان همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: آنچه که وصیت و اهداف بلند شهدا را محقق می‌کند، امیدبخشی در جامعه و امیدوار کردن مردم است.

به گزارش ایرنا؛ دومین کنگره هشت هزار شهید والامقام استان همدان از ۱۶ مهر آغاز شده و تا ۱۹ مهر ادامه دارد.

شهرستان ملایر یک‌هزار و شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha