۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبر: 85252761
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موضع چین در قبال مسئله فلسطین، آمریکا را نا امید کرد

تهران -ایرنا- چاک شومر رئیس اکثریت سنای آمریکا در دیدار امروز خود با شی جینپینگ رئیس جمهوری چین، با ادبیاتی انتقادی گفت که نوع موضع گیری پکن در قبال درگیری های  جاری میان گروه های فلسیطینی و اسرائیل "نا امید کننده" است. 

به گزارش ایرنا از رویترز ، شومر از اینکه چرا چینی ها در این درگیری، با اسرائیل "ابراز همدردی" نکرده اند، از پکن انتقاد کرد.

این سناتور ارشد آمریکایی که به پکن سفر کرده است، از چین خواست تا در ماجرای درگیری های جاری میان گروه های مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی، از اسرائیل حمایت کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا چین حملات حماس علیه اسرائیل را "اقدام تروریستی" می داند، از ارائه پاسخ مثبت به این سوال خودداری کرد و در پاسخ به این سوال هدفمند، مواضع قبلی پکن در قبال درگیری های جاری میان گروه های مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی را تکرار کرد و گفت که کشورش از تشدید این درگیری ها و کشته شدن غیرنظامیان عمیقا نگران است.

خانم مائو نینگ گفت: عمیقا از جان باختن غیرنظامیان در این درگیری ناراحت هستیم و با چنین اقداماتی که به افراد غیر نظامی آسیب وارد می شود مخالف هستیم و جنگ را محکوم می کنیم.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha