امیدهای کسب مدال بازی های پاراآسیایی از کهگیلویه و بویراحمد را بهتر بشناسید

یاسوج - ایرنا - علی پیروج و سامان پاکباز ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمدی که چند روز آینده عازم مسابقات پاراآسیایی هانگژو در کشور چین هستند از موفقیت های خود در دوران ورزشی و امیدهایشان برای کسب مدال در این بازی ها می گویند.

به گزارش ایرنا،سامان پاکباز جوانی متولد شهرستان کوچک دنا در شمال کهگیلویه و بویراحمد است، آن طور که کارشناسان براساس رنکینگ جهانی پیش بینی کرده اند او شانس کسب مدال نقره مسابقات پاراآسیایی امسال را دارد.

این ورزشکار که ۱۶ سال است در زمینه دومیدانی فعالیت می کند از یک سال گذشته تاکنون با تمرینات فشرده در تلاش است تا بیست و پنجمین مدال بین المللی خود را کسب کند.

سامان روزانه پنج ساعت تمرین می کند. وی در آیین بدرقه مسوولان که در دفتر امام جمعه شهر یاسوج گفت: لحظه اهتزار پرچم جمهوری اسلامی پس از کسب موفقیت مهمترین آرزویم در این مسابقات است.

امیدهای کسب مدال بازی های پاراآسیایی از کهگیلویه و بویراحمد را بهتر بشناسید

وی به عنوان یکی از نمایندگان ایران در بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۶ به ریودوژانیرو برزیل اعزام شد و در ماده پرتاب وزنه با پرتابی به میزان ۱۵ متر و ۹۸ سانتیمتر، پس از پرتاب‌گر اسپانیایی در جایگاه دوم ایستاد و به نشان نقره دست یافت.

پاکباز سال ۱۳۹۴ موفق به کسب ۲مدال طلا در مسابقات جهانی کره جنوبی،یک مدال طلا و یک مدال نقره در قطر و یک مدال طلا و یک مدال نقره در دبی در رشته های پرتاب دیسک و پرتاب وزنه شده است.

او همچنین در مسابقات پارآسیایی جاکارتا در سال۲۰۱۸موفق به کسب مدال طلا شد.

علی پیروج

علی پیروج متولد سال ۱۳۷۷ ، اهل شهرستان دنا در کهگیلویه و بویراحمد و ورزشکار پرتاب نیزه کم بینایان و نابینایان و عضو تیم ملی ایران دیگر ورزشکار اعزامی به مسابقات پارآسیایی چین است نیز به اعتقاد کارشناسان شانس کسب مدال طلای این مسابقات را دارد.

این ورزشکار خوشنام می گویدکه با توکل به خدای متعال و توسل به نام حضرت عباس (ع) در مسابقات حاضر می شوم و امید دارم با دست پر به وطن برگردم.

علی پیروج تاکید کرد: آماده رقابت آبرومندانه با حریفان هستم و تلاش می کنم با بالا بردن پرچم کشورم از آبروی ورزش ایران در این بازی ها دفاع کنم.

این جوان موفق در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به مقام نایب قهرمانی و مدال نقره دست یافت،پیروج در آن مسابقات در رشته پارادوومیدانی و پرتاب نیزه با پرتاب ۶۴متر و ۳۰ سانتی متری خود موفق به کسب مدال نقره ماده پرتاب نیزه در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شد.

شرایط سخت ورود به مسابقات پاراآسیایی

مربی تیم اعزامی دو و میدانی کهگیلویه و بویراحمد اعزامی به مسابقات پارآسیایی چین می گوید: کسب ورودی مسابقات پاراآسیایی امری بود که با تلاش خستگی ناپذیر ۲ نفر از اعضای تیم ملی هم استانی به دست آمد.

امیدهای کسب مدال بازی های پاراآسیایی از کهگیلویه و بویراحمد را بهتر بشناسید

محمدامین محمدی تاکید کرد. اگر روزی رزمندگان در میدان جنگ برای دفاع از کشور و عزت ایران تلاش می کردند امروز جوانان ایران در میدان های ورزشی برای نام ایران و اهتزاز پرچم کشورمان تلاش می کنند.

نقش ورزشکاران در انتقال فرهنگ اسلامی

نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد در آیین بدرقه ملی پوشان استان گفت: حضور ورزشکاران در میدان های جهانی افزون بر سربلندی در عرصه های ملی ،انتقال فرهنگ ایرانی و اسلامی را به دنبال دارد.

آیت الله سید نصیر حسینی با اشاره به سجده شکر برخی از ورزشکاران کشورمان پس از موفقیت یا توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع)در لحظات نفسگیر مسابقه های بین المللی افزود: این رفتارها منجر به انتقال فرهنگ اسلامی به جهانیان می شود.

منش پهلوانی همراه با توان جسمی

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سامان پاکباز و علی پیروج از ورزشکارانی هستند که بارها از جایگاه ورزش کشورمان در جهان دفاع کرده اند گفت: منش پهلوانی همراه با توان جسمی از ویژگی های این ورزشکاران است.

عین الله دهقان افزود: تلاش این ورزشکاران برای اعتلای نام کشورمان در عرصه بین الملی ستودنی است.

رقابت های پاراآسیایی از روز 24 مهرماه جاری در هانگژوی چین آغاز می شود.

بازی های آسیایی

پرونده بازی‌های آسیایی با ۵۴ مدال برای کاروان ورزشی کشورمان بسته شد تا ایران نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی را با ایستادن در جایگاه هفتم به پایان ببرد و حال باید دید ورزشکاران کشورمان در بازی های پارا آسیایی چه ره آوردی خواهند داشت.

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با حضور ۱۲ هزار و ۵۰۰ ورزشکار از ۴۵ کشور به‌طور رسمی از اول مهرماه آغاز و ۱۶ این ماه با برگزاری مراسم اختتامیه، در هانگژو چین به کار خود پایان داد در این رویداد مانند سایر رقابت‌های ورزشی شاهد اتفاقاتی بودیم که لبخند و اشک را برای ورزشکاران و ورزش‌دوستان به ارمغان آورد.

کاروان ایران با ۷۷ بانوی ورزشکار و ۲۰۸ ورزشکار مرد در شرایطی راهی هانگژو شد که حاصل این حضور ۱۳ مدال طلا، ۲۱ نشان نقره و ۲۰ مدال برنز بود تا ایران همچنان برترین تیم غرب آسیا و دومین کشور اسلامی در جدول توزیع مدالی در بین ۱۰ کشور برتر آسیا قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha