فیلم | رویای المپیکی بانوی تاریخ‌ساز ورزش استان سمنان

شاهرود - ایرنا - بانوی تاریخ‌ساز ورزش استان سمنان و نایب قهرمان رقابت‌های کوراش زنان بازی‌های آسیایی هانگژو چین در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در شاهرود، هدف خود را حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ در صورت ورود کوراش به این بازی‌ها عنوان کرد.

دنیا آقایی که با کسب مدال نقره بازی‌های آسایی هانگژو، به عنوان نخستین مدال‌آور استان سمنان در بازی‌های آسیایی تاریخ‌ساز شد، روز دوشنبه با بیان اینکه مدال‌آوری در این بازی‌ها به ویژه در رشته کوراش بسیار دشوار است، افزود: بازی‌های آسیایی بعد از المپیک بالاترین سطح مسابقات است.

وی با ابراز خرسندی از کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو چین در رشته کوراش اظهار امیدواری کرد که این مدال تاریخی به عنوان یادگار در استان سمنان باقی بماند.

نایب قهرمان رقابت‌های کوراش زنان بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: حمایت مسئولان از مدال آوران راهی برای بقیه جوانان به منظور کسب مدال در عرصه‌های آسیایی، جهانی و المپیک است.

به گزارش ایرنا، «دنیا آقایی» ملی‌پوش شاهرودی کشورمان در فینال وزن منهای ۷۰ کیلوگرم کوراش بانوان بازی‌های آسیایی هانگژو با قبول شکست مقابل «دان یو» از چین که امسال قهرمان آسیا نیز شده بود، به مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ دست یافت.

کسب مدال طلای قهرمانی کشور از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲، طلای قهرمانی کشور سال ۱۳۹۵، برنز قهرمانی نوجوانان ۲۰۰۶ آسیا در بیروت، مقام پنجم مسابقات آسیایی ۲۰۰۷ جوانان در چین، مدال طلای قهرمانی کوراش آسیا در لبنان و تاجیکستان و کسب رنکینگ در فدراسیون جهانی بخشی از افتخارات آقایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha