چین: مخالف تشدید جنگ فلسطین و اسرائیل هستیم

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن مخالف تشدید جنگ بین فلسطین و اسرائیل است و از دوطرف می خواهیم به این درگیری ها پایان دهند.

به گزارش ایرنا از شبکه سی. سی. تی. وی چین، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز(دوشنبه ۱۷ مهر) گفت: عمیقا از جان باختن غیرنظامیان در این درگیری ناراحت هستیم و با چنین اقداماتی که به افراد غیر نظامی آسیب وارد می شود مخالفیم و جنگ را محکوم می کنیم.

مائو تاکید کرد: چین با تشدید درگیری ها و تضعیف ثبات منطقه مخالف است.

وی افزود: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم به این جنگ پایان داده و صلح را به این منطقه بازگردانند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خواستار ایفای نقش جامعه جهانی برای بازگرداندن صلح و آرام شدن وضیعت فعلی شد.

همزمان با انتشار اطلاعیه سفارت چین در اسرائیل مبنی بر اینکه شهروندان این کشور به سرزمین های اشغالی سفر نکنند، شرکت هواپیمایی هانان تمام پرواز های خود را به تل آویو لغو کردند.

این شرکت از مبدا پکن، شنجن و شانگهای هر هفته دو پرواز به مقصد تل آویو دارد.

همچنین شرکت های گردشگری چینی نیز تمام تورهای مسافرتی خود به مقصد سرزمین های اشغالی تا دو ماه دیگر لغو کردند. و گردشگران چینی که در تل آویو بودند همه به سلامت به چین برگشته اند.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه هفته جاری عملیات همه جانبه و بی‌نظیر خود را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده؛ عملیاتی که تا این ساعت یک هزار کشته روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است.

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در حالی در سومین روز خود ادامه دارد که نیروهای دیگر گروه‌های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته‌اند و حزب الله نیز دیروز سه پایگاه شنود و راداری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده و ویران کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha