دفاع از فلسطین در قلب بارسلونا؛ «همدستی با اسرائیل بس است»

تهران- ایرنا- در ادامه واکنش جامعه جهانی به تشدید درگیری‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، صدها نفر در بارسلونا اسپانیا گرد هم آمدند و با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های فلسطین، تعلیق هر گونه «روابط نهادی یا همدستی» با رژیم اسرائیل و دفاع از حقوق فلسطینی‌ها را در شرایطی خواستار شدند که «تاریخ نشان داده است، برقراری مجدد گفت‌وگو با اسرائیل ممکن نیست».

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ائوروپا پرس اسپانیا، طبق آمار پلیس شهری بارسلونا، حدود ۴۰۰ نفر در این شهر مرکز ایالت کاتالونیا تحت سازماندهی جامعه فلسطینی کاتالونیا (Comunidad Palestina de Catalunya) و ائتلاف موسوم به همدستی با اسرائیل بس است (Bastante Complicidad con Israel/ این ائتلاف از ۱۶ نهاد جامعه مدنی کاتالونیا تشکیل شده است) با شعار «علیه آپارتاید و پاکسازی نژادی در فلسطین» تجمع کردند.

تظاهرات‌کنندگان علاوه بر پرچم‌های فلسطین، پارچه‌نوشته‌هایی خطاب به مقام‌های این ایالت از جمله شهردار بارسلونا به دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: همدستی بس است؛ همدستی با جنایت‌های اسرائیل بس است.

دفاع از فلسطین از قلب بارسلونا؛ «همدستی با اسرائیل بس است»

حزب چپگرای کاندیدای وحدت مردمی (CUP) که دفتر مرکزی آن در بارسلونا است، در حمایت از این تجمع گسترده از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس (توییتر سابق) و با هشتگ «فلسطین آزاد» اعلام کرد: در تظاهرات حاضر هستیم تا آپارتاید اسرائیل را محکوم کنیم و حمایت خود از فلسطین را نشان دهیم. همبستگی بین‌المللی با مردمی که در برابر استعمار مقاومت می‌کنند.

به گزارش تارنمای ال نسیونال کاتالونیا، سازمان‌های حاضر در این تجمع اعتراضی، خواستار آن هستند که نهادهای این منطقه از حقوق بشر در فلسطین دفاع و بر این مسئله تاکید کنند که «این به معنای برقراری مجدد گفت‌وگو با اسرائیل نیست، زیرا تاریخ نشان داده است که مساله امکان‌پذیر نیست». آن‌ها همچنین تعلیق هر گونه روابط نهادی یا همدستی با رژیم اسرائیل را خواستار هستند. رسیدگی و پیگرد جنایت‌ علیه بشریت در قبال مردم فلسطین نیز از دیگر مطالبه‌های جوامع مدنی بارسلونا است.

طبق این گزارش، تجمع‌کنندگان، «رژیم اشغالگر، آپارتاید و استعماری را که رژیم اسرائیل برای ۷۵ سال بر فلسطینیان اعمال کرده است» محکوم می‌کنند. آن‌ها برای دفاع از استدلال خود تاکید می‌کنند که ۸۱.۵ درصد از فلسطینیان در غزه زیر خط فقر زندگی می‌کنند و از سال ۲۰۰۷ میلادی، محاصره اسرائیل مانع ارائه مراقبت‌های پزشکی و دسترسی به خدمات ضروری شده است.

دفاع از فلسطین از قلب بارسلونا؛ «همدستی با اسرائیل بس است»

اسپانیا یکی از کشورهایی است که به دنبال حمله غافلگیرکننده جنبش حماس علیه اشغالگران رژیم صهیونیستی، شاهد تجمع و فریاد اعتراض حامیان ملت فلسطین بوده است.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه ۱۵ مهرماه جاری عملیات همه‌جانبه و گسترده خود را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که با تلفات گسترده برای صهیونیست ها، در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و رژیم صهیونیستی را در شوک فرو برده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha