۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85252479
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب خاطرات بانوان لرستانی فعال در دفاع مقدس منتشر شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان گفت: خاطرات شفاهی بانوان فعال استان در سال های دفاع مقدس جمع آوری و در قالب کتاب چند جلدی با عنوان "زینبی ها" منتشر شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان "فریبا ولی‌پور" روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ۴۷۹ شهیده لرستان افزود: ۲۴ بانوی لرستانی فعال در عرصه دفاع مقدس شناسایی شدند و مجموعه روایت‌گری این بانوان در قالب چند جلد کتاب با عنوان "زینبی‌ها" منتشر خواهد شد که نخستین جلد آن در همایش رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه کنگره ۶ هزار و ۵۵۵ شهید لرستان ۶ آبان امسال در خرم‌آباد برگزار خواهد شد اظهار داشت: همایش شهدای زن استان نیز روز دوشنبه ۲۴ مهر ماه با عنوان "انیس شاهدان" در دهکده مقاومت خرم آباد و با حضور یک‌هزار و ۶۰۰ مهمان برگزار خواهد شد.

وی یکی از ماندگارترین اتفاق‌ها در حوزه کنگره شهدا را تالیف کتاب برشمرد و افزود: تاریخ شفاهی دفاع مقدس سینه به سینه در حال انتقال بوده که کتاب، آن را ماندگارتر کرده است و در این راستا کتاب فرهنگ‌نامه ۴۷۹ شهید زن و همچنین کتاب "حجاب و عفاف در وصایا و سیره شهدا" از مجموعه وصایای ۶ هزار و ۵۵۵ شهید استان نیز رونمایی می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به اینکه کتاب "ماه در مه" نیز در همایش انیس شاهدان رونمایی خواهد شد گفت: برگزاری این همایش ها در طول سال به عنوان یک حرکت جریان‌ساز در مقاطع مختلف ادامه خواهد داشت.

ولی‌پور به برگزاری جشنواره بانوی بهشتی نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۱۰ محفل شب شعر در طول این مدت برگزار و مستند ۲۴ قسمتی با موضوع حضور زنان در دفاع مقدس ساخته شده است که بخشی از آن در رویداد پیش رو منتشر خواهد شد.

وی از اتفاقات خاص شهرستان دورود را بمباران ستاد پشتیبانی جنگ عنوان کرد و افزود: در این بمباران ۱۹ بانوی لرستانی حین ارائه خدمات به رزمندگان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که مستند ویژه این ستاد نیز در مراسم ۲۴ مهر منتشر می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha