مازندران دوباره زیر موج باران و سرما می‌رود

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به شکل‌گیری جریانات جنوبی و افزایش دما در روز دوشنبه، پیش‌بینی کرد که با ورود سامانه جدید از فردا (سه‌شنبه) تا روز پنجشنبه که با وزش باد و بارش باران همراه خواهد بود، دمای هوا نیز ۱۴ درجه سانتی‌گراد کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌هواشناسی با اشاره به روند افزایشی دما در طی امروز، پیش‌بینی کرد که از صبح روز سه‌شنبه تا روز پنجشنبه با تغییر جهت جریانات، آسمان مازندران با وزش باد به نسبت شدید، بارش باران و کاهش محسوس دما همراه خواهد بود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود سامانه ناپایدار جوی، دمای هوا نیز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت به‌گونه‌ای که میانگین دمای هوا در مناطق ساحلی و جلگه‌ای از ۳۰ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با ۱۱ تا ۱۴ درجه کاهش در روز پنجشنبه به ۱۸ تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد. همچنین میانگین دمای هوا در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۲۵ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با ۱۱ تا ۱۳ درجه کاهش در روز پنجشنبه بین ۱۳ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس دما و وزش باد گرم و از شب بتدریج با افزایش ابر، وزش باد از سمت غرب استان با رگبار و رعد و برق پراکنده و در روز سه شنبه در مناطق غربی ابری، در ارتفاعات مه آلود با کاهش دما، گاهی با رگبار باران و وزش باد و در نیمه شرقی را نیز نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی کرده است.

مازندران؛ دوباره زیر موج باران و سرما می‌رود

شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه در مناطق غربی ابری، در ارتفاعات مه آلود، بتدریج با بارندگی، کاهش دما، وزش باد به نسبت شدید و در مناطق مرکزی و شرقی نیمه ابری، از بعدازظهر ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با بارش پراکنده و وزش باد و از شامگاه چهارشنبه تا روز پنجشنبه نیز ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با بارندگی، وزش باد به نسبت شدید، کاهش دما و احتمال رعد و برق و از اواخر روز با کاهش ناپایداری و در مناطق سردسیرکوهستانی با بارش باران و برف همراه خواهد بود.

آسمان مازندران در آخرین روز هفته جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که قراخیل با ثبت دمای ۲۷.۵ و آلاشت با ۲۰.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وضعیت دریای خزر نیز از بعدازظهر امروز تا ظهر روز چهارشنبه مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha