۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85252377
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: پانتومیم نخستین هنر برقراری ارتباط میان جوامع بشری است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: گونه‌های مختلف تئاتر به ویژه پانتومیم به عنوان نخستین هنر برقراری ارتباط میان جوامع بشری به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز دوشنبه با صدور پیامی به مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان، افزود: پانتومیم هنری است که در آن کلام دخالت ندارد و تمامی ارتباطات ساده اولیه آدمی، احساسات پیچیده گوناگون بشری، رویدادهای مهم انسانی و طبیعی با زبان بدن محقق و روایت می شود.

افشارچی گفت: پانتومیم، زبانی بین المللی است که می تواند مرزهای مرئی و نامرئی کره خاکی را از میان بردارد و ارتباطی صادقانه و خالصانه با مخاطبان را در هر رده سنی در اقصی نقاط جهان برقرار کند.

وی اظهار داشت: تئاتر مجموعه سازمان یافته هنری است که از آیین ها، آداب و رسوم سرچشمه گرفته و با بهره گیری از دیگر هنرها از جمله موسیقی، هنرهای تجسمی و ادبیات به رشد و بالندگی رسیده و رسالت خطیر خود را که همانا آگاهسازی و روشنگری جامعه است، به ارمغان می آورد.

افشارچی برگزاری رویدادهای هنری به ویژه جشنواره های در سطح بین المللی را فرصت مغتنمی برای هم نشینی و هم افزایی هنرمندان دانست که به منظور ایجاد بستری در راستای قدرشناسی از گنجینه های بی بدیل خرد و خردورزی اقوام ایرانی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور هنرمندان دیگر کشورها در این رویداد بین المللی، محملی فراهم خواهد کرد تا فرهنگ و اندیشه "ایرانی اسلامی" با زبان شیوای هنر پانتومیم به نمایندگان کشورهای حاضر منتقل شود و فصل نوینی در پاسداشت فرهنگ و هنر ایرانی رقم بخورد.

استاندار زنجان از حضور هنرمندان میهمان حاضر در جشنواره و همچنین از زحمات کلیه دست اندرکاران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هنرمندان توانای عرصه هنرهای نمایشی استان که در برگزاری این جشنواره متحمل تلاش های بی شائبه ای شده اند، قدردانی و ابراز امیدواری کرد: تداوم این جشنواره ارزنده باعث توجه بیش از پیش به حفظ پیشکسوتان و هنرمندان جوان این گونه نمایشی شود.

دومین جشنواره بین المللی پانتومیم با حضور ۱۸ گروه داخلی و پنج گروه خارجی از امروز /دوشنبه/ در زنجان آغاز شد و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha