۲ طرح خدماتی- درمانی جمعیت هلال احمر گنبدکاووس به بهره‌برداری رسید

گنبدکاووس- ایرنا- آیین بهره‌برداری از ۲ طرح خدماتی - درمانی جمعیت هلال احمر گنبدکاووس شامل توسعه فضای فیزیکی داروخانه و مجتمع درمانی و توانبخشی باحضور نماینده ولی فقیه در این جمعیت، فرماندار و برخی مدیران این شهرستان مرزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که عصر یکشنبه برگزار شد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان در سخنانی گفت: برای اجرای طرح توسعه فضای فیزیکی داروخانه این جمعیت در گنبدکاووس در مساحت تقریبی ۸۵ مترمربع، ۱۲ میلیارد ریال از منابع درآمدی داروخانه هزینه شده است.

قاسم غریب آبادی افزود: مجتمع درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر گنبدکاووس نیز توسط «محمد شهرکی» نیکوکار ملی و داوطلب این جمعیت با زیربنای ۳۰۰ مترمربع و با هزینه ۷۰ میلیارد ریال ظرف صد روز ساخته شده است.

وی بابیان اینکه جمعیت هلال احمر استان برای تجهیز این مجتمع درمانی و توانبخشی ۵۰ میلیارد ریال هزینه کرده است، اضافه کرد: این مرکز خدمات خود را با تعرفه نیمه دولتی به بیماران شرق استان گلستان ارائه خواهد کرد.

غریب آبادی با قدردانی از نیکوکار گنبدی برای ساخت مجتمع توابخشی هلال احمر، ادامه داد: این خیر خوشنام تاکنون کمک‌های زیادی در حوزه بهداشت و درمان داشته که یک نمونه آن راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی برای نخستین بار در تمام استان‌های کشور بوده است.

۲ طرح خدماتی - درمانی جمعیت هلال احمر گنبدکاووس به بهره برداری رسید

فرماندار گنبدکاووس هم در این مراسم با قدردانی از کمک‌های خیرخواهانه محمد شهرکی به‌عنوان یک چهره ملی، گفت: این نیکوکار و سایر خیران شهرستان و استان گلستان در ایام همه گیری ویروس کرونا و سیل ۹۸ اقدامات و کمک‌های قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان و دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان انجام دادند.

مهدی دهرویه افزود: استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس با وجود بهره‌مندی از مواهب الهی اما در حوزه زیرساخت‌ها بالاخص حوزه بهداشت و درمان، عقب ماندگی‌های زیادی دارد که دولت سیزدهم با کار جهادی جهت جبران آن تلاش می‌کند.

وی تامین زمین برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس که یک دهه بلاتکلیف مانده بود، راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب باز، راه اندازی دانشکده پرستاری و مجهز کردن مراکز درمانی به تجهیزات پزشکی را از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان در گنبد کاووس برشمرد و اضافه کرد: در این مسیر نیکوکاران نیز بخش دولتی را همراهی کردند.

دهرویه در خصوص خشکسالی و کمبود آب آشامیدنی در گنبدکاووس نیز گفت: دولت برای رفع این مشکل ۲۹ حلقه چاه حفر و تجهیز کرده که هفت حلقه آن توسط نیکوکاران انجام شده است.

رییس مجمع خیرین گلستان و نیکوکار گنبدی هم در این مراسم گفت: نیکوکاران اصلی کشور، شهیدان هستند که جان خود را برای عزت، امنیت و آرامش ایران عزیز و مردم آن نثار کردند.

محمد شهرکی باتاکید برضرورت تعامل و همراهی بیشتر مسوولان و نیکوکاران برای رفع مشکلات کشور و مردم، اضافه کرد: نیکوکاران گلستان در حوادث و بلایای طبیعی از جمله سیل و کرونا کنار دولت بودند و کمک‌های زیادی نیز انجام دادند.

وی ادامه داد: بعضا مسوولان بجای تشکر از نیکوکاران به آنها اتهام می‌زنند که ثروت خود را از کجا آوردید و یا با اغراض شخصی مانع کمک خیرین شده اند که این برخوردها سبب دلسردی این قشر می‌شود.

همچنین نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز در سخنانی کوتاه با قدردانی از نیکوکار گنبدی برای ساخت مجتمع درمانی - توانبخشی گفت: در آموزه‌های دینی، خداوند با مال و ثروت انسان را امتحان می‌کند ، انجام اقدمات خداپسندانه بویژه در حوزه بهداشت و درمان که بوسیله آن جان انسان‌ها نجات می‌یابد، بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام عبدالحسین معزی کمک به سلامت جامعه را از اهداف جمعیت هلال احمر دانست و اضافه کرد: داوطلبان این جمعیت در همه شرایط اقلیمی، حوادث و سوانح و بلایای طبیعی تنها به نجات مصدومان و حادثه دیدگان و سلامت آنها می اندیشند.

وی وجود وحدت، همدلی و صمیمیت بین مردمان اقوام و مذاهب ساکن در استان گلستان را یک فرصت دانست و بیان داشت: دولت انقلابی سیزدهم هم در کنار خیران و اقشار مختلف تلاش زیادی برای خدمتگزاری به مردم در سرزمین پهناور ایران اسلامی انجام می‌دهد و رویکرد دولت بر استفاده بیشتر از ظرفیت های مردمی است.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha