دانشجویان هاروارد: اسرائیل مسئول خشونت‌های جاری است

تهران- ایرنا- ۳۵ انجمن دانشجویی دانشگاه آمریکایی هاروارد امروز (دوشنبه) با امضای بیانیه‌ای مطبوعاتی «رژیم آپارتاید تحمیل شده توسط اسرائیل به فلسطینیان» را متهم و آن را عامل خشونت‌های جاری معرفی کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه لو فیگارو، در این بیانیه آمده است: ما، سازمان‌های دانشجویی امضاکننده زیر، رژیم اسرائیل را مسئول تمام خشونت‌هایی می‌دانیم که در حال وقوع است.

این تشکل‌های دانشجویی تاکید دارند: در مدت ۲ دهه گذشته، میلیون‌ها فلسطینی در غزه مجبور شدند در یک زندان روباز زندگی کنند. مقام‌های اسرائیلی وعده می‌دهند که درهای جهنم را باز کنند اما پیشتر قتل عام در غزه آغاز شده است.

این بیانیه ادامه می‌دهد: فلسطینیان در غزه نه سرپناهی دارند و نه جایی برای فرار و در روزهای آتی مجبور خواهند شد بار دیگر خشونت اسرائیل را تحمل کنند.

این انجمن‌ها با مقصر دانستن خشونت ۷۵ ساله «رژیم آپارتاید» و «خشونت اسرائیل» علیه فلسطینیان، ابراز تاسف می‌کنند که «فلسطینی‌ها مجبور شده‌اند که در حالت مرگی آرام یا ناگهانی زندگی کنند.»

این بیانیه اضافه می‌کند: امروز، عذاب فلسطین وارد قلمرو ناشناخته‌ای شده است و روزهای آتی نیازمند اتخاذ موضعی قاطع در برابر انتقام‌جویی‌های استعماری است. ما از جامعه هاروارد می‌خواهیم که برای خاتمه دادن به نابودی فلسطینیان اقدام کند.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه هفته جاری عملیات همه جانبه و گسترده خود را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده؛ عملیاتی که تا این ساعت یک هزار کشته روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است.

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در حالی در سومین روز خود ادامه دارد که نیروهای دیگر گروه‌های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته‌اند و حزب الله نیز دیروز سه پایگاه شنود و راداری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده و ویران کرد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، شمار صهیونیست‌های به اسارت درآمده توسط رزمندگان حماس را بیش از ۱۵۰ نفر اعلام کرد که باید شمار ۳۰ صهیونیست اسیر شده توسط جهاد اسلامی و اسارت ده ها صهیونیست دیگر توسط گروه‌های مختلف و حتی مردم عادی فلسطین را به آن افزود.

در مقابل، رژیم صهیونیستی که از مقابله با رزمندگان فلسطینی مستاصل شده، اقدام به بمباران مناطق مسکونی غزه کرده که تا این ساعت به شهادت ۴۳۶ غیرنظامی فلسطینی از جمله ۷۸ کودک و ۴۱ زن و ۲ هزار و ۳۰۰ زخمی منجر شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha