انیمیشن‌های ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار است

تهران- ایرنا- عضو ایرانی هیئت داوران جشنواره بین المللی انیمیشن انیمور گفت: به دلیل تصورات کلیشه‌ای و تحریم ها، پروژه‌های ایرانی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند حمایت نمی‌شوند درحالیکه افراد مستعد زیادی در کشور وجود دارند.

رامتین سراج پور عضو ایرانی هیئت داوران جشنواره بین المللی انیمیشن انیمور در کنفرانس خبری این رویداد گفت: به دلیل تحریم‌های آمریکا و اروپا، پروژه‌های ایران برای دهه‌ها تحریم شده است. افراد مستعد زیادی در کشور وجود دارند که پروژه‌های بین‌المللی ایجاد می‌کنند، اما به دلیل تصورات کلیشه‌ای درباره فقر فرهنگ ایرانی، این پروژه‌ها در دنیا نه حمایت می‌شوند و نه پوشش داده می شود.

دومین دوره جشنواره بین المللی انیمیشن انیمور امسال در تاریخ ۲۸ سپتامبر تا یکم اکتبر به میزبانی شهر خاباروفسک روسیه برگزار شد و به کار خود پایان داد، این جشنواره بزرگترین جشنواره منطقه خاور دور در روسیه محسوب می شود که نگاه ویژه ای به فیلم هتی خاور دور در جهان و قطب شمال دارد.

مدیریت جشنواره بر عهده الکساندرا دوبوفسکایا بود و اعضای هیئت داورن شامل: رامتین سراج پور از ایران، تاتیانا بلووا از روسیه، نینگ شیائو از چین و ریاست هیئت داوران بر عهده الکسی ریانتسف از روسیه بود.

هیئت داوران بین المللی جشنواره امسال ۱۰۳ فیلم رقابتی از ۲۴ کشور: منطقه آسیا-اقیانوسیه، آمریکای لاتین و آسیای جنوب شرقی را تماشا و برترین ها را معرفی کردند.

یکی از رویدادهای کلیدی جشنواره، میزگرد «آسیا به چه محتوایی نیاز دارد و چه موضوعاتی مورد علاقه مخاطبان آسیایی است» بود که نمایندگانی از استودیوهای انیمیشن روسی و خارجی، شرکت های پخش فیلم، مقامات و بنیادها را گرد هم آورد.

وی گفت: در واقع هنر در ایران در سطح بسیار بالایی از توسعه قرار دارد و بینندگان جشنواره انیمور می توانند این را خودشان ببینند.

در این جشنواره انیمیشن "مسافر" ساخته خوان پابلو زاراملا از آرژانتین برنده جایزه بزرگ جشنواره انیمور ۲۰۲۳ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha