۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵
کد خبر: 85251689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه وقف جدید در بابل ثبت شد

۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵
کد خبر: 85251689
سه وقف جدید در بابل ثبت شد

ساری- ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل با بیان اینکه در سال جاری سه وقف جدید در این شهر ثبت شد، گفت : این شهرستان با تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ وقف ثبت شده رتبه نخست مازندران را دارد.

حسن برزگر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت : سه وقف ثبت شده با نیت واقف در خصوص اعیاد مذهبی و ماه مبارک رمضان است.

برزگر با اشاره به اینکه تلاش می شود خیرین بر اساس نیاز روز جامعه وقف خود را انجام دهند، بیان داشت : بهداشت و درمان ، اشتغال ، ازدواج ، مسکن و تحصیل از نیازهای روز جامعه است که وقف های جدید باید در این زمینه ها باشد.

وی ادامه داد : استفاده از ظرفیت جوانان تحصیل کرده در هیات امنای مساجد و تکایا یکی از برنامه‌های جدی اوقاف بابل است که در کنار با تجربه‌ها از این ظرفیت هم استفاده خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل گفت: در اجرای نیت واقفان در امور مذهبی، فرهنگی و اطعام دهی، حدود ۱۵۰ میلیارد ریال در یکسال گذشته هزینه شده است.

برزگر بیان کرد: در شهرستان بابل بیش از ۷۰ درصد موقوفات، وقف عزاداری سالار شهیدان است که براساس نیت واقفان این مبالغ هزینه می شود.

سه وقف جدید در بابل ثبت شد

وی با اشاره به اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بر اساس نیت واقف ۷۰ بسته آموزشی در قالب مهر تحصیلی به دانش آموزان نیازمند بابلی اهدا شد گفت : کمک به مستمندان، خیرات و مهر تحصیلی از جمله خدمات ارزشمند اوقاف بابل به گروههای هدف است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل با بیان این که، سال گذشته درآمد اوقاف بابل حدود ۳۴۰ میلیارد ریال بود، بیان داشت: بخشی از این درآمد براساس نیت واقفان هزینه و بخشی دیگر صرف بازسازی و نوسازی موقوفات متروکه می شود.

وی گفت که در سال جاری هم سه وقف جدید در بابل انجام شد که تلاش می شود با اطلاع رسانی، وقف ها براساس نیاز روز جامعه انجام شود.

برزگر با اشاره به اینکه در یک سال گذشته براساس نیت واقف حدود ۱۰ میلیارد ریال به حوزه های علمیه شهرستان کمک شده است؛ اضافه کرد: شهرستان بابل دارای ۲ هزار و ۳۰۰ موقوفه است که از این حیث در مازندران رتبه اول را دارد. همچنین ۵۴ هزار رقبه هم در این شهرستان موجود است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha