پیش بینی افتتاح ۱۱ هزار میلیارد ریال  پروژه عمرانی سلامت محور فسا در سفر دوم رییس جمهور

شیراز-ایرنا-شش طرح حوزه سلامت شهرستان فسا به ارزش ۱۱ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری در سفر هیات دولت به فارس است.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا روز یکشنبه در این باره گفت: شش طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی فسا به ارزش فعلی ۱۱ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری و افتتاح در سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان فارس است.

مهدی رضاییان با بیان اینکه عملیات عمرانی ساختمان پروژه بیمارستان آموزشی - درمانی امام حسین (ع) از سال ۱۳۸۹ و در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع با زیربنای ۱۶ هزار مترمربع آغاز شده، افزود: در سفر استانی مهرماه سال ۱۴۰۰ آیت‌الله رئیسی، تکمیل و تجهیز بیمارستان ۱۸۴ تختخوابی امام حسین (ع) فسا به ‌عنوان یکی از مصوبات آن سفر لحاظ شد.

پیش بینی افتتاح ۱۱ هزار میلیارد ریال  پروژه عمرانی سلامت محور فسا در سفر دوم رییس جمهور

رضاییان ادامه داد: این بیمارستان با زیربنای ۱۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع ساختمان اصلی و ۷۰۰ مترمربع ساختمان جنبی توسط وزارت مسکن و شهرسازی آغاز و در انتها توسط شرکت مادرتخصصی توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی، درمانی و تجهیزات پزشکی کشور، مهندسین مشاور پایاب طرح و پیمانکاران شرکت ساختمانی ابنیه بتنی و شرکت ساختمانی ساید بتن پروژه احداث شد.

وی در ادامه بیان کرد: مراحل ارسال تجهیزات درمانی این بیمارستان از سوی وزارت بهداشت و تخصیص اعتبار لازم جهت تجهیز این پروژه به ‌صورت جدی پیگیری شد و همچنین این بیمارستان در چهار طبقه احداث شده و شامل شش اتاق عمل و بخش‌های درمانی مختلف است که ارزش فعلی آن بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

رضاییان با بیان اینکه پرداخت ۲۵ درصد مطالبات عملیات عمرانی ساختمانی پیمانکار و ۹۵ درصد تجهیزات در دولت مردمی سیزدهم انجام شده است، تصریح کرد: جهت راه‌اندازی بیمارستان امام حسین (ع) با مجوز استخدامی دولت قبل، جذب ۱۷۸ نفر نیروی انسانی در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ انجام شد و مجدداً مجوز جذب ۲۵۹ نفر جهت راه‌اندازی بیمارستان امام حسین (ع) در آزمون مهرماه ۱۴۰۲ منظور شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به اینکه مشکلات تجهیز و راه‌اندازی و تخصیص نیروی انسانی بیمارستان امام حسین (ع) در دولت مردمی سیزدهم پیگیری و به افتتاح و خدمت‌ رسانی نزدیک شد، افزود: در خصوص تعداد و تفکیک ورودی‌ها، بیمارستان شامل یک ورودی اصلی و یک ورودی فرعی جهت دسترسی به تأسیسات اتاق برق و اتاق گاز است.

وی بیان کرد: پس از ۱۲سال انتظار، با تأمین تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز این بیمارستان و راه ‌اندازی آن در آینده نزدیک، جمعیت یک‌ میلیون‌نفری شرق استان فارس از خدمات درمانی بهتری بهره ‌مند می‌شوند.

رضاییان گفت: چهار پروژه اصلی حوزه سلامت شامل بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی ۱۸۴ تختخوابی امام حسین (ع)، فاز اول ۲۰ تخت از ۴۲ تخت ساختمان دیالیز مرکزی شهرستان با مشارکت خیرین سلامت و بنیاد علوی، ساختمان مرکزی سلامتکده طب ایرانی با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال و ساختمان مرکزی معاونت بهداشت به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال و ۲ طرح دیگر شامل دو پایگاه اورژانس ۱۱۵در فدشکویه و دشت خانگلی هم آماده بهره‌ برداری و افتتاح در سفر آتی رییس جمهور به فارس است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۴۵ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha