۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85251589
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ تابلوی خوشنویسی هنرمندان استان سمنان «طلیعه مهر» شد

سمنان- ایرنا- نمایشگاه خوشنویسی «طلیعه مهر» در آستانه روز ملی خوشنویسی با ۷۰ تابلو از هنرمندان استان سمنان در مجتمع فرهنگی هنری کومش این شهر برپا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایشگاه «طلیعه مهر» در گالری سیمرغ مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان تابلوهای خوشنویسی از آثار استادان و خوشنویسان انجمن خوشنویسی سمنان در معرض دید علاقه‌مندان این هنر قرار گرفته است. این نمایشگاه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برپا است و دوستداران هنر خوشنویسی می‌توانند تا ۲۳ مهر عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برای بازید از این نمایشگاه به مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان مراجعه کنند.

در آیین گشایش نمایشگاه خوشنویسی «طلیعه مهر» در سالن تئاتر شهر، حسن آبیار یکی از اعضای هیات مدیره انجمن خوشنویسان سمنان در گزارشی به بیان قدمت یکهزار ساله این هنر و فعالیت های انجمن خوشنویسان سمنان پرداخت.

رییس انجمن خوشنویسان سمنان در حاشیه این نمایشگاه گفت: انجمن سمنان هم اکنون ۱۰۰ هنرجو را تحت پوشش برنامه های آموزشی دارد.

علی حافظی نسبت، شمار اعضای انجمن خوشنویسان سمنان را ۹۱ نفر بیان کرد و افزود: انجمن سمنان دارای چهار استاد خوشنویسی و ۱۵ نفر فوق ممتاز است.

بیست و یکم مهر در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی خوشنویسی نامگذاری شده است و انجمن خوشنویسان سمنان به این مناسبت در هفته جاری برنامه های مختلفی در دست اجرا دارد.

خوشنویسی بستر اخلاق و فرهیختگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز خوشنویسی را تنها یک هنر ندانست و گفت: خوشنویسی یک بستر اخلاقی است و خوشنویس قابل اعتمادترین فرد در جامعه است.

فرشید فلاح افزود: خوشنویس فردی خوش قول، خوش اخلاق، متعهد، بیدار و انسانی فرهیخته و فرهنگی است.

وی با اشاره به جایگاه هنر خوشنویسی اظهار داشت: در عرفان اسلامی جایگاه هنر خوشنویسی تا آنجا عمیق است که خلقت را به قلم صنع تشبیه کرده اند، گویی حضرت دوست را به کسی که قلم در دست گرفته و آفرینش را طراحی ونقاشی کرده است تشبیه کرده اند.

فلاح، با تاکید بر ارزش کار معلمی درهنر خوشنویسی تصریح کرد: آموزگاری در خوشنویسی علاوه بر نقش پیامبری که همه آموزگاران دارند، از این بابت هم مقدس و محترم است.

وی، با اشاره به حضور هنرمندان از شهرستانهای مختلف در این نمایشگاه، گفت :ارتقای هنر خوشنویسی در نقاط مختلف استان سمنان به هم وابسته است.

وی، با تاکید بر استفاده از ظرفیت دستگاههای اجرایی استان برای توسعه فرهنگ و هنر یادآور شد: در استان سمنان ۶ شعبه انجمن خوشنویسی وجود دارد که این انجمن ها با مشارکت هنرمندان خوشنویس، در طول سال نمایشگاه‌های فردی و گروهی متعدد برگزار می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به برنامه های امسال در خصوص هنر خوشنویسی استان گفت: امسال جشنواره کلک کویر در شاهرود برگزار می شود و استادان انجمن خوشنویسی سمنان نیز وعده داده اند که امسال گردهمایی با حضور استادان مطرح خوشنویسی کشوری در سمنان برگزار شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha