چهار شهرک انرژی خورشیدی در استان یزد ایجاد می‌شود

یزد- ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد با اشاره به توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار سند تحولی یزدنوین گفت: با توجه به اهمیت ایجاد و توسعه شهرک‌های انرژی خورشیدی، ساخت چهار شهرک تخصصی در این خصوص در دستور کار شرکت قرار دارد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شهرکهای صنعتی یزد ، "مسلم فلاح زاده" با بیان اینکه ایجاد این شهرک‌های تخصصی باهدف توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر انجام می‌شود افزود: مکانیابی این شهرکها در شهرستان های تفت، مهریز و میبد با توجه به نزدیک ترین فاصله به پست های برق انجام شده که استعلام های مور نیاز برای ایجاد آنها در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: این شهرکها با قریب ۱۳۰ هکتار مساحت، ظرفیت تولید ۵۶ مگاوات برق را دارند و زمینه استقرار فعالان حوزه انرژی پاک را تسهیل می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد با اشاره به اعطای مجور ایجاد شهرکهای خصوصی انرژی خورشیدی در استان تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با همکاری وزارت نیرو در سطح کشور ایجاد شهرک‌های انرژی خورشیدی متعددی را در دستور کار دارند و امید می رود با ایجاد این شهرکها مشکل ناترازی برق کشور رفع شود.

حدود ۳۱ شهرک و ناحیه صنعتی با وسعت ۶ هزار و ۷۴۴ هکتار در استان یزد وجود دارد که افزون بر ۳۰ هزار نفر در این شهرک‌ها و نواحی اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha