۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85251374
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طوفان الاقصی جزیره ثبات رژیم صهیونیستی را ویران کرد

سنندج- ایرنا- جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: بعد از عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی، جزیره ثباتی که رژیم جعلی اسراییل از خود برای دولتهای منطقه به نمایش گذاشته بود، درهم ریخت و ویران شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرتیپ ستاد "نبی سهرابی" روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان در سنندج، اظهار کرد: دفاع مقدس ملت ایران قله ای بود که دامنه آن امروز به محور مقاومت در فلسطین اشغالی ختم شده و این نشانه عظمت دفاعی است که ملت ایران یک تنه در برابر تمامی ابرقدرتها داشت.

وی از پیروزیهای اخیر حماس و محور مقاومت فلسطین به عنوان طلیعه ای برای نابودی زودهنگام صهیونیستها نام برد و افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، وضعیت بقای رژیم غاصب اسراییل بسیار سست تر از گذشته شده است و از امروز تعریف متفاوتی از این رژیم در دنیا رقم می خورد.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه بنای این خانه عنکبوت بر خیانت، جنایت و کشتار استوار بود، اضافه کرد: این خانه سست بنیاد هم اکنون در حال ریزش است.

لزوم تسریع در ساخت باغ موزه دفاع مقدس کردستان

سرتیپ ستاد سهرابی در ادامه با اشاره به اینکه مردم کردستان در طول هشت سال دفاع مقدس، واقعیت جنگ را با پوست و خون خود درک کردند، افزود: بیشترین سختی جنگ متوجه مرزنشینان و روستاییانی بود که با وجود تهدید دشمن دست از پشتیبانی خود از جبهه حق برنداشتند.

وی به شجاعت مثال زدنی زنان کردستان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این استان بیشترین شهدای زن را تقدیم انقلاب کرده است و هنوز نامداران زیادی از جمله بانو "حنیفه محمدی" را دارد که در دوران دفاع مقدس برای رزمندگان نان محلی می پخت و هیچ وقت از تهدید دشمن نترسید و به زودی کتابی درباره این بانوی کرد، تدوین می شود.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ثمره ایستادگی دیروز مردم کردستان را امنیت امروز این استان دانست و افزود: بازدارندگی ابرقدرتها، تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن ملت ایران در سایه نگاه توحیدی امام خمینی (ره) به قدرت، ثمرات هشت سال دفاع مقدس است و امروز باید همه به دنبال تحقق پیشرفت و توسعه باشیم.

سردار سهرابی احداث باغ موزه دفاع مقدس در کردستان را از جمله کارهای بر زمین مانده در حوزه انتقال فرهنگ دفاع مقدس برشمرد و افزود: ۲۴ استان کشور در حال حاضر باغ موزه دفاع مقدس دارند و در کردستان نیز باید این کار سرعت گیرد.

وی هدف اصلی باغ موزه های دفاع مقدس را ایجاد مکانی برای ارائه و عرضه ارزشهای دفاع مقدس به نسل نو عنوان کرد تا با نگاه به این آثار احساس غرور و افتخار پابرجا بماند.

طوفان الاقصی جزیره ثبات رژیم غاصب اسراییل  را ویران کرد

لزوم آشنایی نسل نو با معارف دفاع مقدس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم در این مراسم قرائت وصیت نامه شهدا را از توصیه های موکد امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: افق نظر معمار کبیر انقلاب اسلامی مکراتب بسیار بالایی از معنویت و خلوص را داشت و تمامی تعابیر ایشان از عنایت معنوی و کرامت نشات می گرفت.

مهدی رمضانی با بیان اینکه رسالت بیناد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تبیین راه و هدف شهداست، افزود: مبادا که شهدا و آثار ایثارگری آنان را در پیچ و خمهای زندگی فراموش کنیم و نتوانیم از گنجینه جنگ استفاده درست داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم آشنا کردن نسل نو با معارف هشت سال دفاع مقدس، افزود: دفاع مقدس به تعبیر بزرگان انقلاب اسلامی، دانشگاهی است که اگر به درستی اهداف آن تبیین شود، سازنده و راهگشا خواهد بود.

طوفان الاقصی جزیره ثبات رژیم غاصب اسراییل  را ویران کرد

تکمیل ۱۵ یادمان شهدای گمنام در کردستان

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان هم در این مراسم با اشاره به وجود ۲۷ یادمان شهدای گمنام با ۵۷ شهید در این استان گفت: ۱۵ یادمان تاکنون تکمیل شده و ۱۲ یادمان در دست ساخت است که از ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سردرا ذبیح الله مالکی به تامین زمین برای احداث باغ موزه دفاع مقدس در کردستان اشاره کرد و گفت: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این باغ موزه مصوب شده است.

مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان هم با بیان اینکه حوزه دفاع مقدس برای ادامه کار فرهنگی در کشور بسیار ضروری است، افزود: تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی، نیازمند بهره گیری از روح مقاومت و فرهنگ دفاع مقدس است.

سرهنگ علی کلوندی افزود: در حوزه کتاب و آثار مکتوب نیز نیازمند کار در حوزه دفاع مقدس هستیم تا دشمن واقعیت را به نفع خود وارونه جلوه ندهد.

وی مردمی سازی ماموریتهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان را از جمله برنامه هایی اعلام کرد که با مشارکت همه آحاد مردم از جمله دانشگاهیان، نخبگان و پیشکسوتان باید محقق شود.

در این مراسم با قدردانی از خدمات سردار ذبیح الله مالکی، سرهنگ علی کلوندی به عنوان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha