۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85251362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زنجان: خانه‌های تاریخی باید به عنوان سرمایه‌های ملی حفظ شود

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: خانه‌های تاریخی و با هویت قدیمی به عنوان سرمایه‌های ملی هستند که باید از آنها حفاظت شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، افزود: بر این اساس کارگروهی با مسوولیت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری زنجان برای شناسایی این املاک تشکیل و از تخریب و نابودی سرمایه های ملی جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که در این خصوص مسوولیت دارند باید پاسخگو باشند، اظهار داشت: متاسفانه در زنجان بسیاری از این ساختمانها مغفول مانده است و اغلب مدیرانی که در گذشته بر سرکار آمده اند با ترک فعل به این مهم بی تفاوت بودند که منجر به از بین رفتن خانه های تاریخی و قدیمی شده است.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به پیشنهاد تشکیل خانه مشروطه در زنجان، تصریح کرد: نقش زنجان و تبریز در جریان مشروطه پر رنگ بوده است که بر همین مبنا باید سوابق تاریخی آنها بررسی و مستند سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تشکیل خانه مشروطه در زنجان باید خانه های قدیمی شناسایی شود و اسناد و کتابهایی که در خصوص نقش زنجان در مشروطیت تالیف شده است جمع آوری و به دقت مطالعه شود تا کار پُرمایه و با کیفیتی در این زمینه انجام گیرد.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات حماس در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل و پیروزی جبهه مقاومت، این عملیات را غرور آفرین دانست و گفت: مردم ایران باید برای پیروزی هرچه بیشتر مردم فسلطین دعا کنند که ۷۰ سال در لاک دفاعی قرار داشتند و با سنگ علیه رژیم غاصب اسراییل مبارزه می کردند.

حجت الاسلام خاتمی افزود: مردم فلسطین که تنها ابزارشان برای دفاع از سرزمین خود سنگ بود، امروز نیازی به تجهیزات نظامی ندارند و خودشان آن را تولید می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha