آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) ۷۴ برنامه فرهنگی در ایام معصومیه اجرا می‌کند

قم- ایرنا- معاون اجرایی آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به سالروز ورود حضرت کریمه اهل بیت به قم گفت:‌ ۷۴ برنامه فرهنگی و هنری برای ایام معصومیه توسط آستان مقدس برنامه‌ریزی‌شده که اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی محمود نژاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود:‌ استقبال از کاروان نمادین حضرت فاطمه معصومه (س) فردا با حضور خادمان آستان مقدس و مردم از چهارراه معصومیه قم آغاز می‌شود و در ادامه پس از گذر از خیابان امامزاده ابراهیم ، امام خمینی (ره)، میدان شهید سعیدی، سه راه خورشید، میدان‌ شهید مطهری، چهار راه بازار به حرم‌ مطهر خواهد رسید.

وی گفت:‌ اجتماع مردمی در چهار راه معصومیه قم از ساعت ۷:۴۵ فردا آغاز و کاروان در حدود ساعت ۱۰صبح به حرم مطهر می‌رسد و ویژه برنامه‌ای در این مکان ترتیب یافته که از جمله خطبه خوانی خادمان آستان و گلباران مضجع شریف کریمه اهل بیت(س) می‌باشد.

محمود نژاد، برپایی نمایشگاه دختران سرزمین من در صحن پیامبر اعظم، نذر خدمت برای علاقه‌مندان درحرفه‌های مختلف، اعزام کاروان سفیران به ۱۰ استان و مناطق مختلف استان قم ، برگزاری پویش همسایه با حضور در ۶۰ مدرسه برای تبیین شخصیت حضرت معصومه(س) ، رونمایی از کتاب‌های تولیدی آستان و برگزاری نشست‌های علمی پژوهشی با عنوان تبیین شخصیت و آثار و برکات حضور کریمه اهل بیت(س)‌ در قم را از دیگر برنامه های ایام معصومیه در قم ذکر کرد.

وی گفت:‌ در حوزه‌های سینمایی و هنری نیز اتفاق‌های خوبی را شاهدیم که از جمله مستند سینمایی "اخت الرضا" که روز سه‌شنبه هفته جاری رونمایی خواهد شد، این مستند با مشارکت عتبه اباعبدالله(ع) و سازمان هنری سوره ساخته شده‌است که بزودی اکران آن در سینماهای سراسر کشور شروع می‌شود.

محمود نژاد یادآور شد: موزه فاطمی آستان مقدس نیز درطول ایام معصومیه به صورت رایگان آماده بازدید عموم مردم است.

"در پناه اخت الرضا اسوه عفاف و جهاد تبیین" شعار امسال ایام معصومیه است

معاون فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) نیز در این گفت وگو اظهار داشت:‌ شعار محوری برنامه های ایام معصومیه امسال "در پناه اخت الرضا اسوه عفاف و جهاد تبیین" برگرفته از نصوص زیارات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه عفاف و جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف گفت:‌ فردا ۲۳ ربیع الاول مصادف با ۱۷ مهرماه امسال سالروز ورود حضرت به شهر قم است و از این روز برنامه‌های شاد و مفرح برای زائران حرم مطهر تا هشتم ربیع الثانی مصادف با دوم آبان سالروز ولادت امام‌حسن عسکری(ع) برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد آیین های فاطمی آستان حضرت معصومه(س) گفت:‌ برنامه‌هایی برای زائران غیرایرانی در شب و سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم برگزار می‌شود و برنامه مکتب بانوی تمدن ساز در قالب روایت فاطمی از آن جمله است.

وی ابراز داشت: چهارم تا ششم آبان نیز برنامه‌های رحلت حضرت معصومه(س) را برگزار می‌کنیم و درایام اقامه عزا برای محبان و شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) فضای مناسبی برای برنامه‌ها در حرم مطهر ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اجتماع حافظان قرآن کریم در حرم حضرت معصومه(س) در ایام معصومیه گفت: نوجوانان و جوانان بسیاری در مرکز قرآن و حدیث حرم موفق به حفظ کل قرآن شدند و قریب به ۸۵۰ نفر حافظ کل قرآن شده اند و اجتماعی با حضور این افراد برای تکریم قرآن کریم برگزار می‌شود.

ایام معصومیه از ۱۷ مهر سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم آغاز و در چهارم آبان همزمان با رحلت آن حضرت به پایان می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha