مراسم جشن غنچه‌ها برای کودکان پیش‌دبستانی برگزار شد

تهران - ایرنا - مراسم نمادین جشن غنچه‌ها امروز (۱۶ مهر) همزمان با هفته کودک برای سال تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی در مدارس سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، کودکان پیش‌دبستانی‌ هم مانند سایر دانش‌آموزان سال تحصیلی خود را از ابتدای مهر آغاز کرده‌اند اما این مراسم با توجه به هفته کودک، ۱۶ مهر برگزار شد.

وزارت آموزش و پرورش امروز را به عنوان جشن غنچه‌ها برای نوآموزان پیش دبستانی در نظر گرفت. در این مراسم، نوآموزان با محیط مدرسه، مربی و همکلاسی‌های خود بیشتر آشنا می‌شوند و با برگزاری جشنی مفرح مناسب با سن آنها خاطره‌انگیز می‌شود.

دوره پیش دبستانی بخشی از نظام آموزش و پرورش است که با هدف آماده سازی نوآموزان برای حضور در رده های رسمی علم آموزی و مهارت پیش بینی شده است زیرا درآن الفبای علم آموزی و تربیت به کودکان آموزش داده می شود.

مراسم جشن غنچه‌ها برای کودکان پیش‌دبستانی برگزار شد

آموزش دوره پیش دبستانی برای کودکان باعث یادگیری مفاهیم آموزشی و پدیدآوردن محیطی خوشایند و پیشگیری از پیامدهای شکست آنان در مدرسه می شود. دوره پیش دبستانی ویژه گروه سنی سه تا ۶ سالگی است که درآن به کودکان مطالب مورد نیاز برای ورود به مدرسه به زبان هنر و بازی آموزش داده می‌شود.

هدف اصلی از برگزاری آموزش این دوره رشد همه جانبه کودکان است زیرا در دوره پیش دبستانی در کنار پر کردن اوقات فراغت کودکان زمینه مناسب برای رشد ذهنی و جسمی کودکان فراهم می آید. رشد شخصیتی و فکری کودکان از سه سالگی آغاز می‌شود که نحوه برخورد و آموزش دراین سن در شکل‌گیری شخصیت آن‌ها تاثیربه‌سزایی دارد.

تقویت اعتماد به نفس در کودکان یکی از کارکردهای مهم دوره پیش دبستانی در کنار رشد اجتماعی وعاطفی در کودکان است.

در دوره پیش دبستانی کودک با فعالیت و کار گروهی، تمیز کردن وسایل، آشنایی و تعامل با دیگران را به تدریج در جریان فرآیند آموزشی – تربیتی تجربه می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha