استاندار کرمانشاه: اوقاف به محرومان استان رسیدگی کند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه خواستار برنامه‌ریزی مسوولان اداره اوقاف برای اهداف خود با تعیین اولویت‌ها و رسیدگی به محرومان شد و تاکید کرد که توجه ویژه به تقویت دانش‌آموزان نیازمند استان ضروری است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛ «محمدطیب صحرایی» در جمع مسوولان اداره کل اوقاف استان به مناسبت هفته وقف، با اشاره به وظیفه مهم و اثرگذار اداره کل اوقاف برای کمک به تحقق شرایط بهتر در جامعه، اظهار کرد: ظرفیتی که افراد خیر در جامعه دارند قابلیت های ویژه ای را برای همیاری و کمک رسانی ایجاد می کند که ارزشمند است.

وی با بیان اینکه مسئولان اوقاف در برنامه های خود اولویت‌بندی داشته باشند، گفت: باید تلاش کنیم تا جامعه از خدمات و همیاری واقفین به صورت بهینه استفاده کند و به لحاظ اینکه امکانات محدود اما نیازها زیاد است، باید اولویت های واقعی و مهم را مشخص کنیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: چنانچه اولویت های همیاری و کمک رسانی در جامعه مشخص شود، هم اثرگذاری بیشتر در جامعه ایجاد می شود و هم اینکه رضایتمندی افزایش می یابد از این رو تمرکز در اجرای برنامه ها ضروری است.

صحرایی با تاکید بر توجه ویژه به تقویت دانش آموزان محروم در استان بیان داشت: هر چقدر برای این کار سرمایه گذاری صورت گیرد به همان اندازه اثراث مهم و قابل توجهی برای استان به همراه خواهد داشت.

وی همچنین بر رسیدگی بیشتر به بقعه های متبرکه استان تاکید کرد و گفت: برای حضور بیشتر و گسترده تر مردم در بقعه های متبرکه همگی وظیفه داریم که به محیط این مکان های متبرک رسیدگی و توجه کنیم.

وی افزود: حضور مردم در اماکن و بقعه های مقدس منجر به آسایش روح و روان و ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر در جامعه خواهد شد.

استان کرمانشاه دارای ۶۷ بقعه متبرکه و ۲ هزار و ۹ موقوفه منتفعی و انتفاعی با ۵۲ هزار و ۴۲۳ رقبه است، یکی از بزرگترین موقوفات استان کرمانشاه موقوفه مرحوم حاج شیخ عبدالاحد کرکوکی با بیش از ۲۲ هزار رقبه است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha