۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۵:۱۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85250948
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تلگراف: دولت بایدن یک  بسته کمکی یکصد میلیارد دلاری به اوکراین می دهد

تهران- ایرنا- روزنامه تلگراف انگلیس شنبه شب گزارش داد که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد یک بسته کمکی بسیار بزرگ به ارزش یکصد میلیارد دلار به اوکراین بدهد.

به گزارش ایرنا، تلگراف نوشت که بایدن در نظر دارد هزینه جنگ اوکراین را تا انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا تامین و از این طریق بر بن‌بست‌هایی که جمهوریخواهان ایجاد می‌کنند، غلبه کند.

کاخ سفید در حال تدوین طرح‌هایی است تا از کنگره بخواهد که بزرگترین بسته حاوی کمک‌های مالی، تسلیحاتی و بشردوستانه را ارائه کند.

این در حالی است که مقام‌های دولت و کنگره آمریکا اختلافاتی عمیقی در مورد تامین بودجه دولت فدرال دارند و کنگره درخواست کمک ۲۴ میلیارد دلاری بایدن برای اوکراین را تایید نکرده است.

سران ناتو و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نسبت به کاهش حمایت آمریکا از کی‌یف ابراز نگرانی کرده‌اند. این در حالی است که حمایت اروپایی‌ها نیز کاهش یافته است.

به نوشته تلگراف، برخی مقام‌های معتقدند که بسته درخواستی دولت بایدن برای اوکراین ممکن است که به یکصد میلیارد دلار برسد و این امکان را به دولت بدهد که تا انتخابات نوامبر سال آینده آمریکا، بودجه جنگ را تامین کند.

یک منبع آگاه گفت: این بسته بزرگ از حمایت زیادی در دولت آمریکا برخوردار است.

کنگره آمریکا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ جهار بسته جنگی به ارزش کلی ۱۱۳ میلیارد دلار برای کی‌یف تصویب کرده و تاکنون حدود ۷۳ میلیارد دلار سلاح و پول نقد مستقیما به اوکراین تحویل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha