۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85250788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتش آمریکا در پی عملیات طوفان الاقصی و هراس اسرائیل: با همتایان خود در ارتباط هستیم

نیویورک – ایرنا- ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا (سنتکام) در پی عملیات طوفان الاقصی و وحشت رژیم اسرائیل از این عملیات نیروهای مقاومت فلسطین اعلام کرد که با همتایان خود در ارتباط است.

به گزارش ایرنا، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا (سنتکام) روز شنبه به وقت محلی برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۵ مهرماه جاری در بیانیه ای اعلام کرد: سنتکام از نزدیک حمله تروریستی وحشتناک حماس علیه مردم اسرائیل را دنبال می کند.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اضافه کرد: ما در کنار اسرائیل هستیم و به خاطر جان باختگان در این حملات تسلیت می‌گوییم. سنتکام همچنان با همتایان خود در ارتباط است.

مقامات آمریکایی، از کاخ سفید گرفته تا وزارت امور خارجه و کمیته اطلاعات سنا، عملیات طوفان الاقصی و وضعیت در سرزمین های اشغالی را از صبح روز شنبه به وقت محلی زیر نظر دارند.

 پیش از این، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: به دقت تحولات در اسرائیل را دنبال می‌کنم. تعهد ما به حق اسرائیل برای دفاع از خود تزلزل ناپذیر می‌ماند.

در بیانیه رئیس پنتاگون آمده است: در روزهای آینده، وزارت دفاع تضمین خواهد کرد که اسرائیل هر چه برای دفاع از خود نیاز دارد را داشته باشد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای درباره گفتگوی تلفنی خود  با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: امروز صبح، من با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل درباره حملات وحشتناک و جاری گفتگو کردم.  آمریکا به صراحت این حمله وحشتناک علیه اسرائیل از غزه توسط تروریست های حماس را محکوم می کند و من به نتانیاهو تصریح کردم که ما آماده ارائه همه ابزارهای حمایتی مناسب به دولت و مردم اسرائیل هستیم.

رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به چند دهه جنایات رژیم اسرائیل افزود:  تروریسم هیچگاه توجیهی ندارد.  اسرائیل حق دارد از خود و مردمش دفاع کند. آمریکا نسبت به هر طرف دشمن با اسرائیل که در این شرایط به دنبال کسب امتیاز باشد، هشدار می دهد.  حمایت دولت من از امنیت اسرائیل محکم و تزلزل ناپذیر است.
 
بایدن ادامه داد:  من و همسرم با همه خانواده هایی که از این خشونت آسیب دیده اند ابراز همدردی می کنیم.  ما از زندگی هایی که به طرز غم انگیزی از دست رفته اند، ناراحت هستیم و امیدواریم که برای همه مجروحان بهبودی سریع حاصل شود.  من و دولتم از نزدیک این وضعیت را دنبال می کنیم و با نتانیاهو در تماس نزدیک خواهم بود.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه ۱۵ مهرماه جاری عملیات همه جانبه و بی نظیر خود را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.

عملیات همه جانبه و پیچیده مقاومت فلسطین در سرزمین های اشغالی از غزه آغاز شده و اخبار غیررسمی حکایت از آماده شدن گروه های مقاومت در کرانه باختری و سراسر سرزمین های اشغالی علیه صهیونیست ها حکایت دارد.

اسارت ۳۵ نظامی صهیونیست و اعلام آن از سوی حماس و تایید آن از سوی منابع صهیونیستی فقط در طول سه ساعت اولیه عملیات از دیگر رویدادهای مهم عملیات بی نظیر رزمندگان فلسطینی است.

با آغاز حمله همه جانبه رزمندگان مقاومت ارتش فلسطین به مواضع صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی، ارتش این رژیم صهیونیستی نظامیان ذخیره خود را فراخواند و این در حالی است که یک مقام ارشد حماس، امروز را «روز انقلاب» علیه اشغالگری نامید.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که جنبش حماس ارتش رژیم صهیونیستی را زمینی، دریایی و هوایی غافلگیر کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در شوک ناشی از حمله زمینی، هوایی و دریایی مقاومت فلسطین است برای ترمیم روحیه نظامیان صهیونیست اعلام کرد، جنگ را نخواهیم باخت.

«یوآف گالانت» این عملیات را اشتباهی بزرگ نامید و گفت: در وضعیت جنگی هستیم و حماس اشتباه راهبردی و بسیار بدی کرد، انتقام سختی خواهیم گرفت. مراکز حماس را بمباران می‌کنیم و غزه تاوان سختی خواهد داد.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز از تشکیل نشست اضطراری کابینه امنیتی این رژیم در ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی خبر داد و نوشت که وی پیش از تشکیل نشست کابینه امنیتی، در ساعت ۹:۳۰ صبح با روسای دستگاه های امنیتی و نظامی دیدار و اوضاع را بررسی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha