۶ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اصفهان و دانشگاه‌های مالزی منعقد شد

اصفهان - ایرنا - ۶ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و پنج دانشگاه و یک موسسه آموزشی مالزی منعقد شد.

به گزارش ایرنا، این تفاهمنامه‌ها روز شنبه در مراسم آغاز همکاری‌های مشترک علمی و فناوری بین دانشگاه های مالزی و آزاد اسلامی واحد اصفهان و با حضور "محمد خالد بن نوردین" وزیر آموزش عالی مالزی و محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی به امضای طرفین رسید.

این اسناد همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و مؤسسه خدمات جهانی آموزش مالزی (EMGS) و دانشگاه های UM ، UPM ، UKM ، UMPSA و UiTM از کشور مالزی و با سرفصل های مختلفی از جمله تبادل دانشجو و طرح های تحقیقاتی مشترک منعقد شد.

۶ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اصفهان و دانشگاه‌های مالزی منعقد شد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: این دانشگاه در سراسر کشور دارای یک میلیون و ۲۶۰ هزار دانشجو، ۲۰ هزار عضو هیات علمی و ۳۴ هزار مدرس بوده و ۴۰ درصد آموزش عالی ایران را در خود جای داده است.

محمد مهدی طهرانچی با بیان اینکه این دانشگاه در بین ۲۰ موسسه معتبر جهانی در زمینه نانو فناوری قرار دارد، افزود: در زمان حاضر حدود ۳۰ هزار دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی آماده ایجاد روابط جدید با کشورهای اسلامی از جمله مالزی است، ابراز امیدواری کرد: نشست امروز مقدمه گسترش همکاری‌های علمی و فناوری بین ۲ دانشگاه آزاد اسلامی و مراکز آموزش عالی مالزی باشد.

طهرانچی با بیان اینکه رقابت و جنگ امروز جهانی بر پایه علوم اطلاعات، فضای مجازی و داده در بخش‌هایی مانند نرم افزار، سخت افزار، علوم دارویی، زیست فناوری و امنیت غذایی در جریان است، تاکید کرد: اگر در این نقطه عطف تاریخ علم و فناوری جا بمانیم، جبران این عقب ماندگی به سادگی ممکن نخواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه علاوه بر علم و فرهنگ، فناوری را نیز درون خود جای داده است، گفت: گذار از دوگانه علم و فرهنگ به سه گانه علم، فرهنگ و فناوری، از یک طرف و آموزش متأثر از هوش مصنوعی و آموزش‌های مجازی و حضور کُنشگران جدید غیردانشگاهی در مرجعیت علمی از سوی دیگر، فضایی جدید را خلق کرده است و در این شرایط دانشگاه باید به صیانت از خود بیندیشد.

وی با تاکید بر لزوم درک تحولات اجتماعی فناورانه و پاسخگویی به هنگام به آنها افزود: در غیر این‌صورت دانشگاه ها به موزه های علم تبدیل می شوند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: امروز اگر دانشگاه‌های ما و شما به رسالت خود عمل نکنند، شاهد عبور از ملیت، هویت، خانواده و دین از سوی جوانان خواهیم بود.

طهرانچی یادآورشد: غربی‌ها در ۲ قرن گذشته سبک زندگی خود را بر ملت‌ها حاکم کرده اند و اقتصاد و سیاست را در اختیار گرفته‌اند امروز هم امروز با پیشتازی در فناوری می‌خواهند اختیار علم و فرهنگ را نیز در اختیار خود بگیرند.

وی با بیان اینکه راه برون رفت از این شرایط، اتخاذ رفتار مستقل و ایجاد ارتباط چند جانبه بین دانشگاهی همراه با تدوین نظام های نوین ارزیابی در ارتباطات دانشگاهی است، تصریح کرد: اگر نظام‌های خلق شده غرب را ملاک شناسایی یکدیگر قرار دهیم، همان بلایی که حاکمیت دلار در اقتصاد جهانی به همراه آورد بر علم آینده مستولی خواهد شد.

طهرانچی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با برنامه تحولی مبتنی بر پنج چرخش تحولی و سه محور راهبردی به دنبال ایجاد فرصت های جدید پیش روی جوانان آینده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان هم در این مراسم گفت: دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان تاکنون ۱۳ هزار مقاله در نشریه‌های معتبر بین المللی به چاپ رسانده اند و ۱۲ نفر از اعضای هیات علمی آنها جزو دانشمندان ۲ درصد برتر جهان هستند.

پیام نجفی با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰۰ هزار دانشجو از دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان دانش آموخته شده‌اند، افزود: امروز به عنوان آغاز همکاری های علمی و فناوری بین این دانشگاه و مراکز آموزش عالی مالزی در تاریخ ثبت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اسناد همکاری که امروز بین این دانشگاه و دانشگاه‌های مالزی به امضا رسید در زمینه‌های تبادل دانشجو، طرح های پژوهشی مشترک و دوره های کوتاه مدت و تخصصی است.

نجفی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دارای ۲۶ واحد دانشگاهی با ۸۶ هزار دانشجو است که ۲۶ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند و در مجموع حدود هشت هزار دانشجوی خارجی در این واحدها تحصیل می کنند.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش عالی مالزی با هیاتی از رییسان دانشگاه های این کشور روز شنبه به اصفهان سفر کرد و اسناد همکاری بین مراکز آموزش عالی مالزی با دانشگاه های اصفهان و آزاد اصفهان منعقد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha