۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۶
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85250681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

در پی عملیات طوفان الاقصی؛ دبیرکل سازمان ملل خواستار خویشتنداری فلسطین و اسرائیل شد

نیویورک – ایرنا- آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در پی عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین بدون کوچکترین اشاره ای به جنایات چند دهه رژیم اسرائیل،  عملیات حماس را محکوم کرد و خواستار خویشتنداری طرفین شد.

به گزارش ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۵ مهرماه جاری در بیانیه ای درباره وضعیت کنونی خاورمیانه گفت: دبیرکل سازمان ملل حمله صبح امروز حماس به شهرهای اسرائیلی در نزدیکی نوار غزه و مرکز اسرائیل که شمال شلیک هزاران موشک به سوی مراکز جمعیتی اسرائیل بود را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی سازمان ملل افزود: این حملات تاکنون جان بسیاری از غیرنظامیان اسرائیلی را گرفته و صدها نفر را مجروح کرده است. دبیرکل از گزارش هایی مبنی بر اینکه غیرنظامیان مورد حمله قرار گرفته و از خانه های خود ربوده شده اند، وحشت زده است.

دوجاریک تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل به شدت نگران جمعیت غیرنظامی است و خواستار حداکثر خویشتنداری است. غیرنظامیان باید همواره بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه مورد احترام و حمایت قرار گیرند.

 سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: دبیرکل سازمان ملل تسلیت صمیمانه خود را به خانواده های قربانیان ابراز می کند و خواهان آزادی فوری همه افراد ربوده شده است.  دبیرکل همچنین از همه تلاش های دیپلماتیک برای جلوگیری از درگیری گسترده تر حمایت می کند.

دوجاریک تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل تاکید می کند که خشونت نمی تواند راه حلی برای مناقشه ارائه دهد و تنها از طریق مذاکره منجر به راه کار دو کشوری می توان به صلح دست یافت.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه ۱۵ مهرماه جاری عملیات همه جانبه و بی نظیر خود را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آغاز کرده اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.

عملیات همه جانبه و پیچیده مقاومت فلسطین در سرزمین های اشغالی از غزه آغاز شده و اخبار غیررسمی حکایت از آماده شدن گروه های مقاومت در کرانه باختری و سراسر سرزمین های اشغالی علیه صهیونیست ها حکایت دارد.

اسارت ۳۵ نظامی صهیونیست و اعلام آن از سوی حماس و تایید آن از سوی منابع صهیونیستی فقط در طول سه ساعت اولیه عملیات از دیگر رویدادهای مهم عملیات بی نظیر رزمندگان فلسطینی است.

با آغاز حمله همه جانبه رزمندگان مقاومت ارتش فلسطین به مواضع صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی، ارتش این رژیم صهیونیستی نظامیان ذخیره خود را فراخواند و این در حالی است که یک مقام ارشد حماس، امروز را «روز انقلاب» علیه اشغالگری نامید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha