مردم گیلانغرب در هشت سال دفاع مقدس جانانه مقاومت کردند

قصرشیرین- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: مردم مقاوم گیلانغرب در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از کیان اسلامی جانانه رشادت، ایثار، فداکاری و مقاومت کرده و در این راه شهدای بسیاری که ۱۱۰ نفر آنان را زنان شهیده تشکیل می دهند، تقدیم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « علی شعبانی » روز شنبه در آیین تودیع و معارفه فرماندار گیلانغرب در جمع اعضای شورای اداری و تامین این شهرستان با بزرگداشت هفته فراجا و درود به تمامی شهدا، افزود: به برکت نفس مسیحیایی امام راحل، انقلاب اسلامی تشکیل شد و اساس این انقلاب خدمت به مردم است.

وی اظهار کرد: امام راحل به کشورمان اقتدار، استقلال و عزت بخشید و به برکت این انقلاب، روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در مردم ایجاد شد به طوری که امروز شاهد حضور پویای جوانان و نوجوانان و جلسات پرسش و پاسخ در دانشگاه ها با حضور مسئولان ارشد نظام هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: در نظام جمهوری اسلامی مسئولان خادم مردم هستتند و اگر کسی خادم مردم نباشد نمی تواند مسئول باشد چون امروز به برکت انقلاب و نظام، ریاست مذموم است و همه مسئولان در قبال مردم پاسخگو و خدمتگزار هستند.

شعبانی افزود: ما امروز در انقلاب اسلامی در نقطه حساسی قرار داریم و با نفس قدسی امام راحل و هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و مجاهدت های سربازان امام عصر(عج) در تمام حوزه ها به جایی رسیدیم که در قلب دنیا نفوذ کرده و بدون اراده نظام جمهوری اسلامی، هیچ چیزی محقق نمی شود ولو اینکه بالاترین قدرت های عالم باشند.

او گفت: امروز جمهوری اسلامی به اقتدار در تمام حوزه ها رسیده و در منطقه خاورمیانه حرف اول را می زند از این رو تمام عالم جمع شده اند تا جمهوری اسلامی قدرتش را به دنیا صادر نکند ولی ما پای این انقلاب خون داده ایم و هنوز هم راه شهادت ادامه دارد و تقدیم ۵۱ شهید فراجا در ۶ ماهه اول امسال گواه این ادعا است.

وی اضافه کرد: دشمن به دنبال این است که مردم طعم شیرین خدمت را احساس نکنند از این رو ما وظیفه داریم با وحدت و هماهنگی و انسجام در کنار مردم برای آن ها و برای تعالی نظام و آبادانی کشور و استان و منطقه خود تلاش کنیم و شرمنده شهدا نباشیم.

وی در ادامه از زحمات « وحید محمدی » فرماندار سابق گیلانغرب قدردانی و برای « علی پروین » فرماندار جدید گیلانغرب برای خدمت رسانی به مردم آرزوی موفقیت کرد.

مبنای کار دولت سیزدهم حل مشکلات کردم است

امام جمعه گیلانغرب نیز در این جلسه با تبریک هفته فراجا و قدردانی از تلاش های فرماندار سابق گیلانغرب در خدمت رسانی به مردم، گفت: خدمت به مردم نیازمند روحیه انقلابی، تلاش جهادی و شبانه روزی و مردمداری است و در این خصوص نیز مبنای کار دولت سیزدهم حل مشکلات مردم است و ارتباط ها و دیپلماسی بین المللی دولت رییسی با شرق و غرب عالم و حوزه خلیج فارس نشان از این مهم دارد و دولت ثابت کرده با روحیه انقلابی پای کار است.

حجت الاسلام «مجتبی فاطمی نسب » با قدردانی از تلاش های دولت سیزدهم و استاندار کرمانشاه برای خلق فرصت بزرگ میزبانی زائران و تردد بیش از یک میلیون زائر از مرز خسروی در استان کرمانشاه، گفت: مردم قدردان و بااصالت و نجیب گیلانغرب خدمات و زحمات و تلاش های نظام جمهوری اسلامی را فراموش نمی کنند و قدردان، مدافع و در کنار نظام هستند و فریفته توطئه های دشمن نمی شوند.

وی با اشاره به هجدهم مهرماه سالروز بمباران شهر سومار در مهر ۱۳۶۶ که در این روز بیش از ۷۰۰ نفر مصدوم و حدود ۱۶۰ نفر هم شهید شدند، گفت: مردم مقاوم گیلانغرب با روح و جان خود جنگ را در هشت سال دفاع مقدس درک کردند و حافظ و پشتیبان نظام بودند.

امام جمعه گیلانغرب گفت: تمامی مسئولان و کارگزاران نظام وظیفه دارند تلاش کنند با تقویت روحیه همبستگی و دلدادگی در راستای رفع مشکلات مردم خدمت جهادی داشته باشند چون مردم از مسئولیت ها و جابجایی ها انتظاری جز خدمت بیشتر ندارند.

وی از زحمات فرماندار سابق گیلانغرب که با روحیه جهادی و انقلابی و دلسوزانه به مردم گیلانغرب خدمت کرد خواستار تداوم خدمات بیشتر از سوی فرماندار جدید این شهرستان شد.

ضریب برخورداری گیلانغرب در حوزه آسفالت ۱۰۰ درصد است

فرماندار سابق گیلانغرب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد ۱۸ ماهه خود در این شهرستان با تبریک هفته نیروی انتظامی (فراجا) گفت: هم اکنون در حوزه برخورداری این شهرستان از آسفالت راه های اصلی و فرعی تنها شهرستان استان کرمانشاه هستیم که پوشش ۱۰۰ درصدی داریم و با وجود محدودیت های اعتبارات و بودجه و بحث تحریم ها هیچ راهی در گیلانغرب وجود ندارد که آسفالت نباشد ضمن اینکه در حوزه آسفالت راه های شهری نیز ۷۲ هزار مترمربع روکش انجام شده است.

«وحید محمدی» افزود: همچنین در حوزه گاز رسانی به شهرستان اولین شهرستان استان کرمانشاه بودیم که سبز شدیم و تمامی شهر و روستاهای بالای ۲۰ و زیر ۲۰ خانوار از نعمت گاز خانگی برخوردار شده اند و این یک خدمت بسیار بزرگ نظام و دولت سیزدهم به مردمان گیلانغرب است.

وی اظهار کرد: همچنین در بحث آب شرب با احداث ۱۷ مخزن و اجرای ۳۵ کیلومترخط انتقال آب از اسلام آباد غرب به گیلانغرب مشکل آب شرب این مسیر حل شده و مشکل افت فشار۲۳ روستای دهستان چله مرتفع شد و همچنین روستاهای ویژه نان نیز از نعمت آب برخوردار شدند و امروز روستایی نداریم که مشکل آب داشته باشد.

فرماندار سابق گیلانغرب با اشاره به مشکلات بخش بهداشت و درمان گفت: در یکسال و نیم گذشته با پشتیبانی استاندار کرمانشاه و نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، ۵۶۰میلیارد ریال اعتبار به بخش درمانی این شهرستان تزریق شد ضمن اینکه خدمات سی تی اسکن، سونوگرافی و اکو نیز در شهرستان به منظور جلوگیری از رفت و آمد مردم به دیگر شهرستان ها و مرکز استان استقرار یافته و همچنین ۶ واحد سازمانی برای پزشکان احداث و پد هلیکوپتر و ۲ دستگاه آمبولانس در بیمارستان برای خدمات به بیماران مستقر شده است.

مردم گیلانغرب در هشت سال دفاع مقدس جانانه مقاومت کردند

پیگیر مشکلات مردم گیلانغرب خواهم بود

فرماندار جدید گیلانغرب نیز با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک هفته فراجا گفت : مدیریت فضیلت نیست و فضیلت انسان به تقوا است از این رو با خدمت جهادی و تلاش شبانه روززی در کنار مردم پیگیر مشکلات منطقه خواهم بود چون مردم این منطقه در هشت سال دفاع مقدس دین خود را به نظام ادا کرده اند و اکنون لایق بهترین خدمات هستند.

« علی پروین » افزود: با حمایت مردم و مسئولان شهرستان گیلانغرب برای رفع مشکلاتی که بر زمین مانده کمر خدمت به مردم را می بندیم از مهم ترین مطالبه های این منطقه تعریض راه اصلی گیلانغرب به اسلام آباد غرب و ۲ بانده شدن آن ، ۲ بانده شدن و احداث راه زله زرد به سومار، ایجاد صنایع پتروشیمی و پتروپالایشگاه با توجه به وجود معادن قیر طبیعی در این منطقه و ارائه تسهیلات مشاغال خانگی برای ایجاد اشتغال مردم است که موارد احصا شده و پیگیر آن هستم.

وی اظهار کرد: فرمانداری متعلق به تمام مردم با هر افکار و سلیقه ای است و در کارها نیز قانون فصل الخطاب است چون هرجا که قانون کوتاهی شد باعث اعتماد سوزی می شود.

وی همچنین با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری گفت: در برگزاری انتخابات ضمن تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای، رعایت مر قانون را خواهیم داشت و وام دار هیچ کاندیدایی نخواهیم بود.

در پایان این جلسه « علی پروین » به عنوان فرماندار جدید گیلانغرب معرفی و از زحمات « وحید محمدی » فرماندار سابق گیلانغرب که ۱۸ ماه در سمت فعالیت داشت قدردانی شد.

پروین فرماندار جدید گیلانغرب دانش آموخته رشته فیزیولوژی در مقطع دکترا است و سوابقی همچون مدیریت آموزش و پرورش، مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات، رییس هیات نظارت بر انتخابات گیلانغرب و مدرس دانشگاه داشته است.

شهرستان گیلانغرب با ۲ هزار و ۵۸۵ کیلومتر مربع مساحت و ۷۲ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان کرمانشاه است و ۳۲ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha