وضعیت جوی مازندران در هفته جاری چگونه خواهد بود؟

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که شرایط جوی این استان از اواخر روز دوشنبه تا پایان هفته جاری ناپایدار و بارانی باشد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، هواشناسی پیش بینی کرد که شرایط جوی مازندران از امروز تا روز یکشنبه پایدار خواهد بود اما از روز دوشنبه با شکل گیری جریانات جنوبی، دمای هوا نیز افزایش خواهد یافت.
طبق این پیش بینی از شامگاه دوشنبه تا روز چهارشنبه بارش های پراکنده مازندران را فرا می گیرد و دمای هوا نیز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت.
هواشناسی پیش بینی کرد که در روز پنجشنبه نیز علاوه بر بارش باران و وزش باد شدید، دمای هوا نیز کاهشی خواهد بود.
هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحیل نقشه های پیش یابی هواشناسی در روزهای شنبه و یکشنبه، صاف تا قسمتی ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر پیش بینی کرد.
آسمان مازندران در روز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش محسوس دما و در دامنه ها و ارتفاعات با وزش باد گرم و از شب بتدریج با افزایش ابر، وزش باد از سمت غرب استان با بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.
جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که با افزایش نسبی دما در روز دوشنبه، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۰ تا ۳۲، در مناطق غربی بین ۲۷ تا ۲۸ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.
شرایط جوی مازندران در روز سه‌ شنبه در مناطق غربی ابری، در ارتفاعات مه آلود با کاهش دما، گاهی با بارندگی و وزش باد و در مناطق مرکزی و شرقی نیز نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی شده است.

وضعیت جوی مازندران در هفته جاری چگونه خواهد بود؟

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه را نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود بتدریج با بارندگی، کاهش دما، وزش باد به نسبت شدید و با احتمال رعد و برق پیش بینی کرد.
در روز پنجشنبه نیز آسمان مازندران ابری، در ارتفاعات مه آلود همراه با بارندگی، وزش باد، کاهش دما واز بعدازظهر با کاهش ناپایداری و در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.
داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که قراخیل با ثبت دمای ۲۷.۳ و رینه لاریجان با ۱۵.۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه کاهش را نشان می دهد.
وضعیت دریای خزر نیز در روز جاری با موج کوتاه پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha