باخت سریالی برابر آزادکار اجاره‌ای بحرین/ گلیج نقره گرفت

هانگژو- ایرنا- نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در فینال بازی‌های آسیایی با شکست برابر نماینده روسی‌الاصل بحرین مدال نقره گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به هانگژو، مسابقات ۴ وزن رقابت‌های کشتی آزاد نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو امروز (شنبه) برگزار شد که ۴ نماینده کشورمان به روی تشک رفتند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه ۱۳ بر ۷ مقابل ماگومد ابراگیموف از ازبکستان به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۲ گانخویاگ گانباتار از مغولستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ از سد علیشیر یرگالی از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. گلیج در این دیدار به مصاف احمد تاج‌الدین‌اف کشتی‌گیر روسی‌الاصل و قهرمان جهان از بحرین رفت و در نهایت با نتیجه ۶ بر یک شکست خورد و مدال نقره گرفت.

دارنده نشان برنز جهان در حالی به فینال این رقابت‌ها رسید که پیشتر در مرحله نیمه نهایی رقابت قهرمانی سال ۲۰۲۳ آسیا در قزاقستان نیز مقابل این آزادکار با نتیجه ۱۳ بر هشت شکست خورده بود.

گلیج پس از رحمان عموزاد خلیلی توانست دومین نشان نقره کشتی آزاد را در هانگژو بدست آورد. پیشتر نیز با طلای یونس امامی و حسن یزدانی تعداد مدال کاروان ایران در هانگژو دو رقمی شده بود.

احمد تاج‌الدین‌اف کشتی‌گیر روسی‌الاصل بحرین در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۳ بلگراد با شکست بزرگانی همچون کایل اسنایدر از آمریکا و عبدالرشید سعدالله‌یف روسی، مدال طلا گرفته بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha