۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85250170
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح سلامت خانواده در دشتستان اجرایی شد

۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85250170
طرح سلامت خانواده در دشتستان اجرایی شد

بوشهر- ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: در راستای ارتقای سطح بهداشت و درمان طرح سلامت خانواده در شهرستان دشتستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا دکتر قاسم برجوئی‌فرد روز شنبه در نشست افتتاحیه طرح سلامت خانواده در برازجان اظهار کرد: برای اجرای کامل این طرح ۴۰ پایگاه سلامت به خدمت‌رسانی مشغول می‌شوند.

برجوئی‌فرد یادآورشد: برازجان اولین شهر در استان بوشهر است که این طرح را اجرا کرده است.

وی اظهار کرد:با اجرای برنامه پزشکی خانواده، تیم پزشکی خانواده به‌ عنوان اولین سطح ارائه‌دهنده خدمت نقش اساسی در مدیریت بیماری‌ها، به‌خصوص بیماری‌های غیر واگیر و ارتقای سلامت شهروندان خواهند داشت.

برجوئی فرد گفت: نظام سلامت و مراقبت نیاز به یک تغییر بنیادین دارد که آغاز طرح سلامت خانواده شهری در شهر برازجان در همین راستا است.

وی افزود: نظام شبکه‌های بهداشت در چهار دهه کارهای بزرگی مانند واکسیناسیون و کنترل بیماری‌های عفونی را انجام دادند؛ با این‌حال امروزه تغییر رویه نظام سلامت یک ضرورت است.

برجوئی فرد در توضیح چرایی ضرورت تغییر نظام سلامت یادآورشد: امروزه در هر جمعی شاهد بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت و فشارخون هستیم و همین امر ایجاب می‌کند برنامه‌های نظام سلامت در جهت کنترل این بیماری‌ها تغییر مسیر دهد.

وی ادامه داد: طرح سلامت خانواده مانند طرح‌های گذشته پزشک محور نیست بلکه مراقبت و پیگیری اساس این طرح است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کرونا به ما ثابت کرد که چقدر بیماری‌های غیر واگیر خطرناک هستند چرا که اکثر مرگ‌ و میرها در بیماران مبتلابه بیماری‌های غیر واگیر اتفاق می‌افتد.

طرح سلامت خانواده، حق مردم شهر بر گردن ماست

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: گرچه ممکن است در شروع طرح با نواقصی مواجه بشویم با این‌حال این نسخه از طرح کامل‌ترین نسخه در دسترس است.

مهندس حسین دلخواه افزود: یکی از عواملی که دشتستان برای اجرای این طرح انتخاب‌ شده است آماده بودن زیرساخت‌های فیزیکی، مادی و انسانی است.

وی تصریح کرد: اجرای دقیق و بدون اشکال این برنامه حقی است که مردم این شهر بر گردن ما دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha