۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبر: 85250156
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۵.۲ میلیون مترمکعب فاضلاب در خوی تصفیه شده است

ارومیه - ایرنا - معاون بهره‌برداری و توسعه بخش فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوی گفت: پنج میلیون و ۲۰۹ هزار مترمکعب طی نیمه نخست امسال در این شهرستان تصفیه شده است.

تقی پاشایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب خوی در حال حاضر ۳۰ هزار متر مکعب در شبانه روز بوده در حالی که متوسط تصفیه روزانه فاضلاب در آن ۲۸ هزار و ۱۰ متر مکعب است.

وی اضافه کرد: این آمار نشان می دهد که ظرفیت خوبی در حوزه تصفیه فاضلاب در خوی ایجاد شده ‌و هنوز میزان متوسط تصفیه صورت گرفته به ظرفیت ایجاد شده نرسیده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوی ادامه داد: ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود که بر این اساس شرکت آب و فاضلاب خوی با نگاهی کلان و با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مبتنی بر استانداردهای زیست‌محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقای سطح بهداشت عمومی گامی‌های بلندی برداشته است.

پاشایی اظهار کرد: نگهداری از تاسیسات مربوط به دفع بهداشتی فاضلاب خانگی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این تاسیسات از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب خوی است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر حدود ۵۰ هزار خانوار از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهداشتی در خوی بهره مند هستند.

شهرستان خوی دارای حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha