دشمن به دنبال زیباجلوه دادن اعمال شیطانی خود است

تهران- ایرنا- وزیر اطلاعات دولت نهم با استناد به آیاتی از قرآن به شکل‌های نفوذ دشمنان انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های دشمن این است تا نفوذ و عملکرد خود را زیبا جلوه دهد.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، حجت الاسلام حیدر مصلحی امروز- شنبه- ۱۵ مهرماه- در نشست «نسبت حکمرانی قرآنی و نظام مسائل امنیتی و اطلاعاتی کشور» که در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اندیشمندان غربی گفته است در دنیا ۱۵ تمدن به وجود آمده و فرسوده شده و از بین رفته و فقط تمدن اسلامی است که همچون یک شیر خفته است.

وی گفت: از آنجا که انقلاب اسلامی هستی غرب را تهدید کرده است، غرب از هیچ کاری فروگذار نیست. استکبار برای اینکه اندیشمندان را به مقابله با انقلاب بکشاند، هر کاری انجام می‌دهد.

مصلحی افزود: یک استاد دانشگاه آمریکایی پس از مطالعه و بررسی مسائل انقلاب اسلامی، خواستار بیان اهداف و دلایل انقلاب اسلامی شد که یک قرآن به او دادند. وقتی این استاد دانشگاه قرآن را خواند، گفت که کتاب شما تمام راه‌های خروج از بن بست‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی را به ما نشان می‌دهد و همین شخصیت غربی اسلام آورده حالا مرکزی برای شناخت قرآن تاسیس کرده است.

وزیر اطلاعات دولت نهم با اشاره به انواع نفوذ اظهارداشت: گاهی نفوذ به صورت فردی و موردی صورت می‌گیرد مثل آیت الله منتظری که تا قائم مقامی رهبری رسید اما به دلیل نفوذ دشمن در مهدی هاشمی که در کنارش بود، مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفت.

وی همچنین یکی از نکات مهم در نفوذ را شناخت شیطان دانست و گفت: علاوه بر نفوذ فردی، دشمن از نفوذ جریانی هم استفاده می‌کند. مثل فتنه ۸۸ یا فتنه سال گذشته.

مصلحی افزود: دشمن در نفوذ به دنبال ایجاد اشتباه در دستگاه محاسباتی نظام است و نخستین کار دشمن تهدید و ایجاد ترس است. مثلا برخی می‌گویند مواظب باشید تا مبادا جنگ شود. در فتنه ۸۸ برخی مسئولان از جنگ می‌ترسیدند و وحشت می‌کردند.

به گفته مصلحی، دشمنان انقلاب به شکل‌های گوناگونی تلاش می کنند تا در این نظام نفوذ کنند که در واقع همان کاری است که شیطان برای انحراف انسان انجام می دهد که نخستین مورد آن، ایجاد ترس است و در آیه ۱۷۵ سوره آل عمران به این مساله اشاره شده است. دومین مورد وعده های دروغین است که در آیه ۱۲۰ سوره نساء آمده است. مشغول کردن به خیال پردازی و آرزوهای طولانی به عنوان سومین راه نفوذ دشمن است که آیه ۱۱۷ سوره نسا به آن اشاره می کند. 

وزیر اسبق اطلاعات افزود: چهارمین راه عبارت از زیبا جلوه دادن عملکرد نادرست است که در دولت قبل دیدیم بسیاری از ندانم کاری ها را زیبا جلوه می دادند و در آیه ۴۳ سوره انعام به این مساله اشاره شده است. پنجمین مورد شایعه سازی و دروغ پراکنی است که در مورد اخیر دشمن تلاش می کند تا در کنار مسئولان افرادی را بگذارد که دروغ پراکنی کنند. مورد دیگر القاء یاس و روحیه ما نمی توانیم است که در آیه ۲۶۸ سوره بقره این مساله آمده است. 

وی افزود: ایجاد غفلت از امدادهای غیبی خدا یکی دیگر از راه هایی است که دشمن تلاش می کند تا بگوید ما نمی توانیم کاری کنیم یعنی خدا به ما کمکی نمی کند و امداد غیبی وجود ندارد درحالی که امداد الهی را در دوران هشت سال دفاع مقدس دیدیم و من در مساله دستگیری عبدالمالک ریگی امداد الهی را مشاهده کردم. 

مصلحی اضافه کرد: قطب زدایی و تغییر خطوط قرمز، خیرخواه نشان دادن خودشان، تحریف سخن حق و ارائه سخن باطل از آن و ایجاد اشتباه محاسباتی مردم، مسئولان و نخبگان از دیگر ترفندهای دشمنان برای نفوذ در انقلاب است. 

وی از انتشار سندی برای مقابله با انقلاب اسلامی از سوی آمریکا و اروپا خبر داد که به ۱۱ مورد اشاره شده است: 

۱- حمایت آشکار از صداهای مخالف نظام جمهوری اسلامی 

۲- گسترش تحریم ها علیه ایران

۳- مخدوش و بدنام کردن چهره جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از راه های گوناگون در مجامع بین المللی

۴- تلاش برای محدود کردن روابط کشورها و سازمان های بین المللی با ایران 

۵- تلاش برای مشروعیت بخشی، گسترش و توانمندسازی سازمان های غیردولتی مخالف با نظام

۶- دخالت گسترده در امور داخلی ایران در زمینه انتخابات، حقوق بشر و اقلیت های قومی و مذهبی

۷- آموزش عناصر و تشکل های خارج نشین مخالف نظام و حمایت مالی و سیاسی از آن ها

۸- محدود کردن نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه 

۹- جلوگیری از دستیابی ایران به فناوری و دانش پیشرفته

۱۰- تبلیغ و ترویج دوگانگی حاکمیت در ایران

۱۱- فعال سازی و حمایت از شبکه ها و رسانه های ضد ایرانی

مصلحی همچنین گفت: بسیاری از موفقیت هایی که در مسائل امنیتی و اطلاعاتی داشتیم به دلیل ارتباط مردمی است. زمانی که من به عنوان وزیر اطلاعات بودم، در این زمینه سرمایه گذاری فراوانی کردم و نتایج بسیاری به دست آوردم. در نظام ما موفقیت ها به اطلاعات مردمی برمی گردد و مردم ما علاقه مند به دین هستند و می خواهند دین پیاده شود. در دوران دفاع مقدس همه اقشار جامعه حضور داشتند و لذا باید توجه کرد در مباحث امنیتی اگر موفقیتی وجود دارد به همراهی مردم مربوط می شود.  

حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از ضرورت حضور مردم در مسائل امنیتی سخن گفت و اظهار داشت: دشمن تلاش می کند تا حس ترس از ناامنی را در جامعه تقویت کند و اگرچه ممکن است ناامنی نباشد ولی ترس از ناامنی ممکن است خطرناک باشد. مثلا برخی افراد، فقیر نیستند ولی احساس فقر می‌کنند؛ به طوری که بسیاری از سقط جنین‌ها در جامعه به دلیل ترس از فقر است درصورتی‌که فرد، فقیر نیست. 

وی از امنیت مردم در پیاده روی اربعین به عنوان یک سنت الهی یاد کرد و گفت: وقتی همه ارادتمندان به امام حسین (ع) با پای پیاده به کربلا می‌روند و مورد ضد امنیتی اتفاق نمی‌افتد، به دلیل حس امنیتی است و لذا هرقدر برروی سنت‌های الهی کار کنیم، هم به امنیت می‌رسیم و هم احساس امنیت می‌کنیم. البته خدا، احساس امنیت را در دل مؤمنان رقم می‌زند.  

علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره نحل گفت: در این آیه امنیت سیاسی و اقتصادی در کنار هم آمده است. مانند سوره ایلاف و مرحوم علامه طباطبایی درباره نسبت امنیت و سلامت مطلبی دارد. در حکمرانی قرآنی باید به نسبت امنیت و تمدن توجه کنیم. علت پیدایش حکومت از دیدگاه افلاطون نیز امنیت است و او معتقد است عدالت و آزادی از ارزش هایی است که بعد از امنیت مطرح می شود.

وی افزود: اگر در زمانی، جنگ فقط به عنوان جنگ نظامی مطرح بود ولی اکنون این مفهوم توسعه بسیاری یافته و مسأله امنیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است که حدود آن باید مشخص شود.

معاف با مروری بر آیاتی که مساله امنیت در آن ها آمده از نفوذ و وادادگی سخن گفت و افزود: گاهی برخی با اختلال در مسائل اجتماعی یا اشرافیگری ضربه ای به نظام می زنند که دشمن نمی زند. آیت الله عبدالله جوادی آملی در یکی از سخنرانی های خود فرمود گرگ با سر و صدا عمل می کند که مقابله با آن نیاز به شجاعت دارد ولی موریانه بی سر و صدا حمله می کند و مقابله با آن نیاز به بصیرت دارد که مسأله نفوذ نیز اینگونه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha