خرید تضمینی گندم استان سمنان ۱۹ درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با اشاره به پایان برداشت و تداوم خرید گندم در مرکز، گفت: خرید تضمینی گندم در این استان ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

عبدالرحیم تحصیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: طبق گزارش‌ها و بررسی‌ها، ۹۹ درصد خرید تضمینی گندم در استان سمنان انجام شد و طبق بخش‌نامه ملی ابلاغی اکنون فقط ۲ مرکز خرید ملکی در سمنان و شاهرود برای خرید تضمینی گندم فعال است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان اضافه کرد: میزان خرید گندم از زمان آغاز برداشت تا چهاردهم مهر به ۷۶ هزار و ۱۵ تن گندم به ارزش ۱۱ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال رسید که از کشاورزان نقاط مختلف استان سمنان خرید تضمینی شد.

وی بیان کرد: خرید تضمینی گندم از شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، سرخه، گرمسار و آرادان انجام شد و بیشترین خرید تضمینی گندم در استان سمنان مربوط به شهرستان میامی در شرق استان و سپس گرمسار در غرب استان سمنان است.

تحصیلی با اشاره به اینکه امسال خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید با اصلاح قیمت از سوی دولت از ۱۱۵ هزار ریال به ۱۵۰ هزار ریال افزایش یافت، افزود: ۹۹ و یک دهم درصد مطالبات گندمکاران استان سمنان طبق نرخ ۱۱۵ هزار ریال و ۷۶ درصد مطالبات با احتساب اصلاح قیمت پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: طبق اعلام‌ها پرداخت مطالبات گندمکاران تا پایان مهرماه پرداخت و تسویه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ۲ درصد از ۹۷ هزار هکتار گستره استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha