۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85250011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رکورد خرید تضمینی گندم در لرستان شکسته شد

۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبر: 85250011
رکورد خرید تضمینی گندم در لرستان شکسته شد

خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به افزایش ۸۴ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل در این استان گفت: رکورد خرید تضمینی گندم در لرستان شکسته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا "سیدعماد شاهرخی" روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز روستا و عشایر و آغاز سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ افزود: سال ۹۵ با احتساب گندم بذری، ۵۱۰ هزار تن خرید تضمینی در استان انجام شد که این رقم امسال به بیش از ۵۳۰ هزار تن رسید و در تاریخ کشاورزی استان یک رکورد محسوب می شود.

وی با اشاره به بارندگی های مناسب سال زراعی گذشته تصریح کرد: زحمات کشاورزان و اقدامات موثر واحد تحقیقات، ترویج و اجرا موجب افزایش چشمگیر تولید گندم در استان شد به نحوی که در برخی مناطق، برداشت محصول از یک گندم بذری به ۱۰.۵ تن در هکتار رسید.

وی با اشاره به کسب رتبه هفتم لرستان در خرید تضمینی گندم به برخی موفقیت های کشاورزی استان طی سال زراعی گذشته اشاره کرد و گفت: خرید دانه های روغنی از۲ هزار و ۵۰۰ تن در سال قبل به حدود ۶ هزار تن در امسال رسید، کسب رتبه نخست کشور در تولید کاملینا، افزایش ۶۰ درصدی سطح زیر کشت کلزا و افزایش ۲۰۷ درصدی جذب ادوات طرح جهش تولید از دیگر موفقیت های لرستان در حوزه کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به توجه دولت سیزدهم در تخصیص اعتبارات ادامه داد: موافقت نامه های اعتبارات تملک دارایی در ابتدای ۱۴۰۱ معادل ۹۷۰ میلیارد ریال بوده در حالیکه امسال تاکنون با افزایش ۷۷ درصدی به یکهزار و ۷۲۰ میلیارد ریال رسیده است.

رکورد خرید تضمینی گندم در لرستان شکسته شد

شاهرخی گفت: پس از سفر سال ۱۴۰۰رییس جمهور به استان، ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات این بخش افزایش یافت و از هشت هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال به ۱۸ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال ارتقا داده شد که با اعتبارات طرح مولد سازی، تخصیص می یابد.

وی افزود: پارسال در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی، صدور موافقت های اصولی ۸۱ درصد و مناقصات ۷۷ درصد رشد یافت و ۶۰ درصد اقدامات انجام شده از سال ۹۴ تاکنون در خصوص رفع تداخلات اراضی لرستان، طی سال ۱۴۰۱ صورت گرفته است.

وی با تاکید بر تلاش برای کمک و ارتقای اقتصاد روستا و حرکت از کشاورزی معیشتی به صنعتی تصریح کرد: توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصاد روستاییان است بنابراین سیاست گذاری ها باید به سرمایه گذاری در روستا سوق داده شود.

سطح زیر کشت گندم در لرستان بیش از ۲۳۰ هزار هکتار و میزان مصرف سالانه گندم در استان ۳۰۰ هزار تن می باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha