ایران به فدراسیون جهانی هاکی روی یخ پیوست

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون اسکی از پیوستن ایران به فدراسیون جهانی هاکی روی یخ خبر داد.

عباس نظریان در گفت‌وگو با ایرنا درباره کنگره سالیانه فدراسیون جهانی هاکی روی یخ، اظهار داشت: کنگره سالیانه هاکی روی یخ به میزبانی پرتغال برگزار شد و در این رویداد مهم حضور داشتم. برنامه سال گذشته و ۲۰۲۴ مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد. یکی از دستور جلسه‌های این نشست موضوع ورود ایران به طور رسمی به فدراسیون جهانی هاکی روی یخ بود که با ۶۰ رای قاطع ایران توانست به عضویت این فدراسیون درآید.

وی افزود: نشست‌های خوبی با رئیس و دبیرکل فدراسیون جهانی و رئیس هاکی روی یخ آسیا و کمیته توسعه و مسابقات در این اجلاس داشتم و در سال‌های پیش‌رو از این ظرفیت برای توسعه هاکی روی یخ استفاده کنیم. همچنین درباره اعزام مربیان تراز اول برای توسعه این رشته در ایران رایزنی کردیم تا به طور رایگان بتوانند به کشورمان بیایند و درباره حمایت تجهیزاتی و زیرساخت‌ها صحبت کردیم تا سریع تر رشد کنیم.

رئیس فدراسیون اسکی عنوان کرد: فدراسیون جهانی نتایج ملی‌پوشان ما را دنبال کردند و درباره منابع مالی و کمک‌ها رایزنی کردیم و با وجود محدودیت‌هایی که داشتند، اما قول دادند تا کمک کنند. پیشنهاد میزبانی دویژن ۳ را داده بودیم که بوسنی هرزوگوین، هنگ کنگ، سنگاپور و کره شمالی در این رقابت‌ها حضور می‌یافتند، اما به خاطر کمبود لاکر روم در سالن ایرانمال، امسال این میزبانی به بوسنی داده شد و قول دادند و گفتند اگر بتوانیم ۵ لاکر روم داشته باشیم می‌توانیم دوباره درخواست میزبانی کنیم و آن را بررسی کنند.

وی گفت: از رئیس فدراسیون آسیا و جهانی دعوت کردم تا در هفته پایانی لیگ به ایران بیایند و زیرساخت‌ها و بازی ملی‌پوشان را ببینند تا اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha