دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تندیس نقره‌ای جوانی جمعیت را دریافت کرد

اردبیل - ایرنا - دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در پی اجرای اهداف سیاست‌های جمعیتی کشور، موفق به دریافت تندیس نقره‌ای در کارنامه جوانی جمعیت سال ۱۴۰۲ در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل روز شنبه اعلام کرد که این تندیس و لوح سپاس در آیین پایانی ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در ساری توسط دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دکتر علی محمدیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعطا شد.

بنا به این گزارش، دکتر عین‌اللهی در متن لوح تقدیر اعطایی، ضمن تاکید بر جوانی جمعیت به عنوان اصل راهبردی و موثر در پیشرفت و اقتدارآفرینی کشور، از اقدامات انجام شده دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در اجرای سیاست‌های کلی جمعیت قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، نرخ باروری جمعیت در استان اردبیل با بیش از نیم درصد کاهش طی پنج سال اخیر از ۲.۲ درصد رشد به کمتر از ۱.۶۸ درصد رسیده است.

برای بررسی موضوع، قرارگاه جوانی جمعیت با ۶ کمیته تخصصی جمعیت و با هدف اجرای قانون جوانی جمعیت در کمیته‌های مرتبط، تشویق به فرزندآوری، مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج و نیز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی حین بارداری و بعد از زایمان به منظور افزایش نرخ زاد و ولد در دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha