۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85249722
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال پرشور از قهرمانان آسیایی کوراش در بجنورد

بجنورد- ایرنا- کوراشکاران خراسان‌شمالی که در بازی های آسیایی هانگژو ۲ نشان ارزشمند طلا و نقره کسب کرده بودند، امروز (شنبه) در بدو ورود به زادگاهشان مورد استقبال پرشور و گرم اهالی بجنورد قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، آیین استقبال از قهرمانان کوراش در بازی های آسیایی هانگژو با حضور ورزش دوستان و اعضای خانواده هایشان به صورت خودرویی، موتوری و پیاده برگزار شد.

استقبال کنندگان با سردادن شعارهای «پهلوان خوش آمدی» و «پهلوانان خدا قوت» مراتب سپاس خود را نسبت به افتخار آفرینی این قهرمانان ابراز داشتند.

علاقه مندان به کوراش محبت خود را به افتخارآفرینان آسیایی با نثار گل و لبخند ابراز داشتند و کوراش کاران نیز با ابراز احساسات اشک و لبخند و دست تکان دادن ها با مردم و علاقمندان به این ورزش را همراهی کردند.

پخش سرودهای حماسی، محلی و تقدیم شاخه گل به این پهلوانان در مسیر رسیدن به خانه های پدریشان از جلوه های ویژه مراسم استقبال از قهرمانان بازی های آسیایی هانگژو بود.

مردم و مسوولان خراسان شمالی همچنین در ورودی و دیگر نقاط شهرستان های استان با نصب بنر، کسب عناوین قهرمانی را به پهلوانان خراسان شمالی تبریک گفتند.

کوراش کاران خراسان شمالی، مهرماه امسال موفق به کسب ۲ نشان طلا و نقره در بازی های آسیایی هانگژو شدند.

"صادق آذرنگ" کوراشکار وزن منفی ۹۰ کیلوگرم در روز پایانی مسابقات کوراش بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چهارمین طلای ایران را کسب کرد و "مجید وحید بریمانلو" نیز در این دوره از رقابت ها در برابر حریف ازبکستانی با وجود تلاش به نشان نقره دست یافت.

رقابت‌های کوراش بازی‌های آسیایی هانگژو در ۲ وزن مردان با ترکیب "مجید وحید بریمانلو" و "صادق آزرنگ" به سرمربی گری "الیاس علی اکبری" در این رقابت‌ها حضور دارشتند.

استان خراسان شمالی ظرفیت ویژه ای در رشته کوراش دارد به گونه ای که با معرفی قهرمانان زیادی در میادین آسیایی و جهانی همواره عنوان دار پایتخت کوراش کشور است.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد.

این استان با ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۹ هیات ورزشی فعال است که ۱۹۷ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha