۴۵۰ روستای گلستان از اعتبار سفر رییس جمهور برخوردار شدند
توسعه روستا در استان گلستان

گرگان- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: ۴۵۰ روستای این استان برای اجرای طرح هادی، چهار هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر استانی رییس جمهور را دریافت کردند.

سیدمحمد حسینی روز شنبه همزمان با ۱۵ مهر بزرگداشت روز روستا به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: با جذب این اعتبار هزار و ۹۰۰ طرح در روستاهای گلستان اجرا شده که ۲۶۶ درصد رشد بیشتر از ۲ سال آخر دولت قبل است.

وی ادامه داد: اجرای طرح هادی در ۷۲۵ روستای گلستان آغاز شده و مرحله نخست این طرح در ۲۳۲ روستا نیز به اتمام رسیده است.

حسینی با اشاره به شاخص ۷۸ درصدی برخورداری روستاهای گلستان از طرح هادی یادآور شد: طرح هادی ۳۱۵ روستای گلستان نیازمند بازنگری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان، بالا بودن شاخص مقاوم سازی مسکن با سه درصد بیشتر از میانگین کشوری، کسب رتبه اول تا سوم در جذب اعتبارات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی و رتبه نخست کشوری در بخش تملک زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی را از جمله سرمایه‌گذاری‌های این اداره کل برای توسعه روستایی استان برشمرد.

مطابق گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان شمالی وجود دارد.

۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، روستایی بوده و این استان رتبه دوم کشوری را به لحاظ جمعیت روستایی در کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha