۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۸
کد خبر: 85249646
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دلار زدایی از تجارت چین و برزیل رسما آغاز شد

۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۹:۴۸
کد خبر: 85249646
دلار زدایی از تجارت چین و برزیل رسما آغاز شد

تهران-ایرنا-بانک چین به تازگی با صدور بیانیه اعلام کرد که اولین معامله تجاری با ارز های محلی بین چین و برزیل انجام گرفت. چین و برزیل دو عضو گروه بریکس هستند؛ گروهی که دلار زدایی را به عنوان یکی از اهداف اصلی خود دنبال می کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در بیانیه‌ای بانک چین شعبه برزیل که یک نسخه آن در تارنمای خبرگزاری شین هوا منتشر شد آمده است: چین برای اولین بار تامین مالی معامله تجاری خود با برزیل را به وسیله ارز های محلی انجام داد.

پکن با درخواست خرید۴۳ محموله پالپ از یکی از شرکت های پیشرو در این صنعت، برای پرداخت بهای کالاهای خریدار شده، از ارز یوان برای تبدیل به ارز رئال برزیل، استفاده شده است. سپس از بندر سانتوس برزیل به بندر چینگدائو چین ارسال شد.

این شرکت با توافق با یک شرکت چینی دیگر، یوان را به عنوان ارز قرارداد و بانک مرکزی برزیل به عنوان دریافت کننده بهای پرداختی به صورت آزمایشی اتخاذ کرد.

شینهوا افزود: بانک مرکزی برزیل اسناد اعتباری پرداخت معوق را به یوان صادر شده توسط شرکت چینی دریافت کرده و پس از تکمیل حسابرسی اسناد اعتباری طرف چینی، بهای پرداخت کالا برای تسویه حساب به صورت رئال برزیل در اختیار طرف برزیلی قرار می گیرد.

این معامله پس از امضای یادداشت تفاهم همکاری بین سران دولت در جهت ارتقای تجارت ارز محلی در ماه آوریل صورت گرفت.

همزمان با تلاش آرژانتین و برزیل برای تقویت روابط تجاری و حذف دلار از مبادلات خود، آرژانتین نیز در توافق با برزیل در نظر دارد هزینه واردات از این کشور را با یوان (واحد پول چین) بپردازد.

چین و برزیل هر دو از اعضای گروه کشورهای بریکس به عنوان قدرتهای اقتصادی نوظهور جهان هستند و یکی از مهم ترین اهداف گروه بریکس، کنار گذاشتن دلار آمریکا از روابط و مبادلات تجاری میان اعضای این گروه و مبادلات تجاری کشورهای این گروه با دیگر کشورهای جهان است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha